شناسهٔ خبر: 33455849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی و ‌کاربردی:

نوآوری باید با فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی هماهنگ شود

یزد- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی و ‌کاربردی کشور گفت: برای تولید محصولات باید از فناوری و نوآوری استفاده کرد و این نوآوری باید با فرهنگ و ارزش‌های جامعه همراه و همسو باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدخت بروجردی امروز در دومین رویداد ملی استارت آپ صنعت محصولات کنجدی اظهار داشت: این رویداد بر اساس پتانسیل و ظرفیت شهر اردکان برگزار شده و می‌توان آثار و نتایج مثبت آن را در آینده نزدیک مشاهده کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی و کاربردی کشور با اشاره به تحقیقاتی که در دهه ۶۰ میلادی در غرب صورت گرفته است، عنوان کرد: طبق این تحقیقات از ۱۰۰ مورد نوآوری، فقط ۱۰ مورد آن توسط مردم پذیرفته شده و ۹۰ مورد آن رد شده است.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده، می‌توان هماهنگی میان نوآوری با فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی را مهم‌ترین عامل پذیرش نوآوری دانست و باید در راستای تولیدات به آن توجه ویژه‌ای داشت.

بروجردی با اشاره به اینکه امروزه مردم به سهولت نوآوری جدید را می‌پذیزند، تصریح کرد: امروز در پذیرش نوآوری در نقطه مقابل دهه ۶۰ میلادی هستیم به گونه ای که مردم به راحتی هر نوآوری را حتی اگر به ضرر آنها باشد، خواهند پذیرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی و کاربردی کشور، پذیرش هر نوآوری را از دغدغه های اصلی دانست و یادآور شد: باید مردم به سمت تفکر عقلایی سوق داده شوند تا نوآوری‌های زیان بار را نپذیرند.

وی گفت: با استفاده از پتانسیل‌های موجود در شهر اردکان می‌توان نو آوری‌هایی را که متناسب با فرهنگ، ارزش‌های اجتماعی، بافت منطقه ای و … است، پدید آورد تا در صورت امکان بتواند جایگزین نوآوری‌های مضر شود.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل دانشگاه‌ها برای افزایش نوآوری و ایده بیان کرد: باید در دانشگاه‌ها نوآوری و خلاقیت نهادینه شود و این امر نباید به صورت هدایت شده بلکه به صورت خودجوش به وقوع بپیوندد.

نظر شما