شناسهٔ خبر: 33455848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

سخنگوی دولت: بیش از هر زمان دیگری نیازمند شنیدن صداهای خاموش جامعه هستیم

سخنگوی دولت گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شنیدن صداهای خاموش جامعه از جمله صدای فقر و بیکاری از گروههای مختلف اجتماعی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، علی ربیعی پنج شنبه شب در مراسم دهمین سالگرد انتشار روزنامه شهرآرا در تالار اجتماعات شورای شهر مشهد افزود: رسانه ها از جمله روزنامه‌ها می‌توانند صدای گروه های خاموش جامعه را انعکاس دهند و باید همه صداها شنیده شود چراکه سامان اجتماعی با شنیدن همه صداها در کشور حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: برای انعکاس صداها از طریق رسانه‌ها باید مدل کاغذی را بیش از گذشته تقویت کنیم هر چند برخی معتقدند مدل کاغذی رسانه‌ها در حال از بین رفتن است اما فضای مجازی و عصر دیجیتال نمی‌تواند جایگزین روزنامه شود همچنان که رادیو آمد اما روزنامه جایگاهش را از دست نداد.

سخنگوی دولت گفت: ما برای سامان دهی جامعه امروز نیازمند روزنامه‌هایی هستیم که صداها را مسئولانه انعکاس دهند و پای نوشته‌های خود بایستند.


ربیعی با بیان اینکه امروز هر ایرانی یک رسانه است افزود: اطلاع رسانی و کنش مردم ایران از طریق وسایل و تکنولوژی ارتباطی و شکل دادن به افکار عمومی در سطح منطقه بی بدیل است.


وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری نگرش های ارتباطی در زندگی مردم ایران تأثیرگذار است و در حال حاضر هیچ کشوری به اندازه ایران فعالیت رسانه‌ای برون مرزی در ارتباط با مسائل داخلی اش ندارد و باز بیش از هر زمان دیگری جایگاه رسانه در عرصه سیاست و اقتصاد و ارتباط آن با روان شناسی اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.


سخنگوی دولت گفت: در عین حال جامعه ایران در زمینه ارتباطات و سخن دچار کاستی‌هایی است و نیاز به کار بیشتر دارد چرا که باید دید سخن، روایت و داستان برای جامعه ایران کدام است و این روایات که در لایه‌های اجتماعی جریان دارد چگونه به سیاست گذاران انتقال می‌یابد.


ربیعی افزود: باید از طریق رسانه‌ها بتوانیم روایت‌های مشترک را برای پیشرفت و خوشبختی جامعه رقم بزنیم و دست یابی به این هدف در قالب سخن و ادارک مشترک به وجود می‌آید.


وی ادامه داد: هم اکنون ما بیش از گذشته نیاز به ارتباطات و محکم کردن ارتباطات داریم چرا که ارتباط، باعث اعتماد می شود و اعتماد، پایه انسجام یک جامعه به شمار می‌رود.

ربیعی افزود: ارتباطات پایه اصلی گفت و گوست و ارتباطات در سطوح مختلف بین دولت و مردم و نهادهای اجتماعی از اهمیت به سزایی برخوردار است درحالی که امروز مشاهده می‌شود که هر کسی در گوشه‌ای نشسته است و حتی در خانه با بستگانش حرف نمی‌زند.

صاحب امتیاز روزنامه شهرآرا، شهرداری مشهد است و از بدو تاسیس تا کنون دو هزار و ۸۴۷ شماره از آن منتشر شده است. هم اکنون سه روزنامه خراسان، قدس و شهرآرا در مشهد منتشر می شود.

نظر شما