شناسهٔ خبر: 33454999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تخصیص ۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح باز آفرینی دوگنبدان

نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۷۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی شهر دوگنبدان در سال مالی ۹۷-۹۸ تخصیص داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون در نشست ستاد بازآفرینی شهری دوگنبدان افزود: اجرای طرح باز آفرینی شهری در این شهرستان یک رویداد مهم و تأثیر گذار است.

وی بیان کرد: اجرای طرح احیای خیابان بلادیان یکی از نمونه‌های چشمگیر در طرح باز آفرینی شهری در گچساران است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احیای بافت فرسوده دوگنبدان یکی دیگر از طرح‌های پایلوت در باز آفرینی شهری است.

تاجگردون عنوان کرد: به منظور تسریع در روند نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان یک‌هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ۱۸۶۰ واحد بافت فرسوده این شهرستان تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۷۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی شهر دوگنبدان در سال مالی ۹۷-۹۸ تخصیص داده شده که از این میزان تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد ریال جذب شده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ۲۳ درصد از جمعیت این شهرستان در ۱۶۴ هکتار از مساحت این شهرستان سکونت دارند.

تاجگردون بیان کرد: ۱۹۳ واحد مسکونی در مسیر بازگشایی این طرح قرار دارد که تاکنون بیش از ۱۷۴ واحد جهت بازگشایی رینگ خریداری شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۰ پلاک در محله‌های سادات، لبنان، رادک و کیامرثی با اعتباری بیش از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خریداری شده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه بازآفرینی شهری از سه هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر گچساران یک هزار و ۷۰۰و احد در حال نوسازی و به بهره‌برداری رسیده است.

تاجگردون اضافه کرد: به منظور تسریع در روند نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی واقع در بافت فرسوده دوگنبدان یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شد.

وی گفت: از این میزان اعتبار مبلغ ۲۰۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان تخصیص داده می‌شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سالجاری برای نوسازی هر باب واحد مسکونی ۱۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال با ضمانت زنجیره‌ای و کارمزد پنج درصد پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشست ستاد بازآفرینی شهری دوگنبدان و باشت با حضور معاون وزیر راه، هیئت مدیره بازآفرینی شهری ایران، نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری گچساران برگزار شد.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما