شناسهٔ خبر: 33453463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیروز و امروز

برگزاری نخستين جشنواره زردآلو در فراغه ابرکوه

جشنواره اي دو روزه که براي معرفي زردآلوي با کيفيت اين منطقه و سختکوشی کشاورزان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،رييس جهاد کشاورزي استان گفت: اين منطقه به لحاظ کيفيت و ميزان برداشت در کشور و جهان مطرح است به نحوي که عملکرد برداشت به ازاي هر هکتار 17 تن است که اين ميزان دو برابر عملکرد جهاني است .

سجادي پور گفت: اين جشنواره زمينه جذب سرمايه گذار براي ايجاد صنايع تبديلي و تکميلي را فراهم خواهد کرد .

وي تاکيد کرد: هم اکنون 1000 هکتار از باغات فراغه به کشت زردآلو اختصاص دارد و با توجه به بارش خوب امسال پيش بيني مي کنيم ميزان برداشت 27 هزارتن  باشد .

رييس جهاد کشاورزي استان گفت:فراغه مقام اول توليد اين محصول را در استان داراست و جايگاه  برتر کشور در توليد زردآلوي زود رس در کشور نیز به این منطقه اختصاص دارد.

 سجادي پور گفت: محصول زردآلوي فراغه ابرکوه از نظر طعم ، کيفيت و پيش رسي مقام اول را در کشور دارد و کار برداشت آن از بيستم ارديبهشت ماه آغازو  آخر تيرماه  پايان مي پذيرد .

وي،  قيسي ، شکرپاره ، مغزه ، تخم گردي، سلطنتي  و محلي را از ارقام زردآلو در این منطقه برشمرد و  افزود:  محصولات اين منطقه علاوه بر صادرات به کشورهاي خليج فارس و حوزه قفقاز به استان هاي تهران ، مشهد ، اصفهان و شيرازنیز  فرستاده مي شود.

فراغه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ابرکوه در استان یزد است.مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۳۵ درصد اشتغال شهرستان ابرکوه به کشت ۱۵ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی و فعالیت‌های دامداری و دامپروری وابسته است که هفت هزار و ۵۰۰ خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند.

 

نظر شما