شناسهٔ خبر: 33452447 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نحوه فعاليت صرافان در بازار متشکل ارزي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - جلسه بحث و بررسي عملياتي شدن و آغاز به کار بازار متشکل ارزي با حضور هيئت مديره اين بازار و تعداد چشمگيري از صرافان سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، از زمان انتشار خبر راه‌اندازي بازار متشکل ارزي، همواره سوالات و ابهامات بسياري از سوي صرافان در خصوص ويژگي‌هاي بازار، نحوه فعاليت در آن و چگونگي شکل‌گيري مطرح مي‌شد که عصر روز گذشته جلسه‌ مشترک هيات مديره بازار و تعداد زيادي از صرافان عضو کانون، به منظور ارائه توضيحات روشنگرانه به سوالات آنها برگزار شد.
در اين جلسه پرسش‌ها و ابهاماتي نظير نقش فرابورس در بازار، ميزان کارمزد معاملات، ميزان حق عضويت در بازار، نحوه انتخاب سهامداران بازار، دوره زماني پرداخت حق اشتراک، ناعادلانه بودن تساوي حق اشتراک براي صرافي‌هاي کوچک و بزرگ، نامشخص بودن تکليف ارز خريداري شدن در صورتي که بعد از 10 روز به فروش نرسد، نامشخص بودن بازار ساز اصلي اين بازار، نقش بانک مرکزي در بازارسازي و ... از طرف صرافان مطرح شد که اعضاي هيئت مديره بازار متشکل ارزي به تفصيل جزئيات و توضيحات لازم را ارائه کردند.
محمود شکسته بند، مديرعامل بازار متشکل ارزي در جلسه روز گذشته ضمن تشکر از اقدامات بانک مرکزي در خصوص تشکيل اين بازار در خصوص انگيزه تاسيس و نحوه فعاليت آن گفت: هيجانات و نابساماني‌هايي که در بازار ارز به وجود آمد باعث شد بانک مرکزي به فکر ساماندهي و تشکيل بازاري بيفتد که در آن نرخ واقعي خريد و فروش صرافان معين شود. بازار متشکل ارزي بين صرافان و خريداران قرار مي‌گيرد، معاملات واقعي هستند و هيجانات کاذب نمي‌تواند در نرخ ها تاثيرگذار شود و در نتيجه قيمت ها به ثبات مي رسد.
شکسته بند اعلام کرد: نسخه آزمايشي پايگاه اينترنتي بازار متشکل ارزي به آدرس www.ice.ir هم اکنون قابل مشاهده شده است و نرخ هاي روزانه نيز بر روي اين پايگاه قرار داده مي شود.
رييس کل بانک مرکزي نيز پس از دريافت گزارش مبسوط روابط عمومي بانک مركزي از مطالبات و دغدغه‌هاي مطروحه صرافان در خصوص عملياتي شدن بازار و سازوکارهاي پيش بيني شده براي فعاليت آنها در اين بازار بر لزوم توجه کامل به بحث‌هاي فني و اجرايي طرح شده از سوي صرافان تاکيد کرد.
همچنين همتي به روابط عمومي بانك مركزي تاکيد کرد شخصا دغدغه هاي مطرح شده را طي هفته آينده در جلسات با صاحب نظران و فعالان بازار بررسي و تصميم گيري خواهد کرد.
-->

نظر شما