شناسهٔ خبر: 33451984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۴۷۶ واحد صنعتی و تولیدی استان تهران در فهرست صنایع آلاینده قرار دارد

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به ۱۱ هزار و ۸۰۰ مورد بازدید و بررسی آلودگی واحدهای صنعتی و تولیدی استان تهران گفت: ۴۷۶ واحد در فهرست صنایع آلاینده استان تهران قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، کیومرث کلانتری در آیین افتتاح دو تصفیه‌خانه در دو واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان اسلامشهر با اشاره به شعار جهانی سال جاری مبنی بر غلبه بر آلودگی هوا اظهار داشت: در کشور ما نیز شعار امسال «کاهش آلایندگی و آسمانی آبی و زمین سبز» است که همگی به حفاظت از محیط زیست خودمان برمی‌گردد، صنعت، اداره محیط زیست، حاکمیت و مردم فرقی ندارد همگی در یک کشتی به نام محیط زیست نشسته‌ایم و اگر در زمینه‌های توسعه‌ای درست اقدام نکنیم و بی‌توجه باشیم نه تنها آسایش و رفاهی نخواهیم داشت بلکه سبب ایجاد آلودگی شده و این امر اثرات سوء بر محیط زیست مردم دارد.

وی با تأکید بر اینکه کار سازمان محیط زیست پیشگیری است تصریح کرد: ما در سازمان حفاظت از محیط زیست ابتدا به دنبال پیشگیری، هدایت و توسعه هستیم و سپس چنانچه بتوانیم کمک مشورتی و هدایت‌گرایانه می‌کنیم و در قالب دستگاه حاکمیتی به صورت رایگان و کمک در خدمت بخش‌های توسعه هستیم .

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: سال گذشته 11 هزار و 800 بازدید و بررسی آلودگی و کار پایشی در واحدهای صنعتی و تولیدی استان تهران صورت گرفت و 476 واحد صنعتی در فهرست صنایع آلاینده استان تهران قرار گرفتند و هرچه بتوانیم واحدهای آلاینده را از این لیست خارج کنیم سبب افتخار و مباهات ماست.

کلانتری سپس عنوان کرد: بیشترین صنایع آلاینده استان تهران در سال گذشته در بخش آلودگی هوا متعلق به شهرستان پاکدشت و در بخش آلودگی آب به شهرستان ری مربوط بود و پس از آن شهرستان ورامین سومین شهرستان آلاینده در استان تهران است.

وی در مورد وضعیت واحدهای آلاینده گفت: این واحدهای آلاینده بایستی در امسال برنامه کنترل واحدهای آلاینده خود را به سازمان محیط زیست ارائه دهند و استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران تأکید کرد: جمعیت بالای شهرستان اسلامشهر و همجواری با شهر تهران سبب شده اثرگذاری این شهرستان در تهران بسیار زیاد باشد همچنین اثرگذاری بر محور تهران- قم و مشکل بوی نامطبوع این محور ضرورت توجه به این شهرستان را دو چندان می‌کند چرا که بیشترین واحدهای آلاینده این محور در شهرستان اسلامشهر متمرکز هستند.

کلانتری یکی از اهداف اصلی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را بازچرخانی آب عنوان  کرد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست از ایجاد تصفیه‌خانه دو هدف را دنبال می‌کند که یکی کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و دیگری بازچرخانی و استفاده‌های مجدد از آب است تا در کنار توسعه و هدایت‌گری کمک حال توسعه کشور باشد.

 وی با بیان اینکه امروز سر پا ماندن یک واحد صنعتی ضروری است خاطرنشان کرد : هیچ کس حق ندارد به سمت جمع کردن تولید، صنعت و یا از بین بردن اشتغال پیش رود بلکه در سال رونق تولید وظیفه داریم تولید را روان‌سازی و هدایت کنیم تا واحدهای تولیدی، صنعت و خدمات صنعتی کشورمان سرپا بمانند.

انتهای پیام/ش

نظر شما