شناسهٔ خبر: 33450746 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کیفیت غذای دانشگاه‌ها تغییری نداشته است/ غذای بدون گوشت به دانشجویان نمی‎دهیم

قتبری گفت: گوشت مصرفی دانشجویان در خورشت‌ها مشخص شده است در نتیجه نمی‌توان خورشتی بدون گوشت به دانشجو داد.

صاحب‌خبر -

عباس قنبری معاون صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گرانی گوشت و کاهش کیفیت غذای دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دانشگاه‌ها دستوری دارند که برای هر نفر به مقدار مشخص غذا و خورشت ارائه دهند، به طور مثال هر نفر ۱۸۰ گرم برنج باید مصرف کند و همچنین گوشت مصرفی آن‌ها مشخص شده است در نتیجه نمی‌توان خورشتی را بدون گوشت به دانشجو داد.

تخصیص یارانه غذا به غذاهای دانشجویی 

قنبری بیان کرد: در دانشگاه‌ها، غذاخوری‌های عمومی و رستوران‌های مکمل داریم، در رستوران‌های مکمل غذا را با نرخ بیشتر و تعداد متنوع‌تری ارائه می‌کنند که این نوع غذا‌ها با یارانه حساب می‌شوند، به طور مثال ممکن است به یک غذا یارانه ۴ هزار تومانی تعلق بگیرد در نتیجه فرد زمانی که غذا سفارش می‌دهد، تنها هزار تومان پرداخت می‌کند و این مورد از نظر اقتصادی بسیار به نفع دانشجو است.

وی افزود: با کمک جهاد و وزارت صنعت، گوشت مصرفی برای دانشگاه‌ها را تهیه کردیم و تا سه مرحله در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌دهیم، که این کار به دستور معاون اول رئیس جمهور، صندوق رفاه، وزارت صنعت و جهاد صورت خواهد گرفت و به هیچ عنوان مشکلی با عنوان کمبود گوشت در دانشگاه‌ها نداریم.

قنبری در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر پخش شدن تصاویر غذای دانشگاه‌ها و استفاده نکردن از گوشت قرمز درآن، گفت: مشخص نیست که این عکس‌ها واقعا از سلف‌های دانشگاه‌ها گرفته شده است، قطعا اگر سندی موجود باشد که ثابت کند این عکس‌ها متعلق به غذا‌های دانشگاه‌ها است، ما پاسخگو خواهیم بود.

غذای دانشگاه‌ها متناسب با سطح توقع دانشجوها عرضه می‌شود

معاون صندوق رفاه دانشجویان تشریح کرد: غذای دانشگاه‌ها متناسب با سطح توقع دانشجویان عرضه می‌شود و کیفیت آن‌ها نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است؛ یک پرس غذای تمام شده برای دانشگاه، ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است، اما ما از دانشجو ۱ هزار و ۵۰۰ تومان می‌گیریم.

کمک  ۲۰۰ میلیارد تومانی صندوق رفاه به دانشگاه‌ها

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها کمک کردیم تا غذای خوب برای دانشجو‌ها تهیه کنند.

قنبری افزود: نزدیک به ۴۰ درصد غذاخوری‌ها در سال ۹۸ بیشتر شده است و اگر کیفیت غذا کاهش داشته، چرا باید این میزان افزایش یابد؟، دانشجو ترجیه می‌دهد در دانشگاه غذا بخورد چرا که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است و ما برای رفاه حال دانشجویان تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما