شناسهٔ خبر: 33448001 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابراز نگرانی ایران از حوادث مشکوک برای نفتکش‌ها در خلیج عمان

سخنگوی وزارت خارجه ایران از حوادث مشکوک امروز برای نفتکش‌های تجاری مرتبط با ژاپن در خلیج عمان ابراز نگرانی و از گفت‌وگو و همکاری در منطقه حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بروز حوادث مشکوک برای دو نفتکش در خلیج عمان ابراز نگرانی کرد.

موسوی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «ایران از بروز حوادث مشکوک امروز برای نفتکش‌های تجاری مرتبط با ژاپن همزمان با دیدار نخست وزیر آن کشور با رهبر انقلاب ابراز نگرانی کرده و آن را خلاف جهت‌گیری‌ها و تلاش‌های منطقه‌ای و فرامنطقه برای کاهش تنش‌ها و آرامش در منطقه می‌دانیم».

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پایان تاکید کرد که جمهوری اسلامی از همکاری و گفت‌وگو در منطقه حمایت می‌کند.

 

منابع خبری صبح پنجشنبه (23 خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرده بود که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده و دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند.

دو نفتکش در این حادثه دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرجم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

المیادین ظهر امروز گزارش کرد که «منابع کاملا مطلع» به این شبکه گفته‌اند که «کشتی فرانت اولتر متعلق به نروژ، پس از حادثه کاملا غرق شده است».

انتهای پیام/

نظر شما