شناسهٔ خبر: 33446802 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

هشدارها و توصیه‌های فوتبالی یک امام جمعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فدراسیون فوتبال باید عدالت را برای همه شهرهای کشور ایجاد کند تا اذهان عمومی نسبت به بی طرفی این مجموعه اقناع شود.

صاحب‌خبر -
صراط:

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فدراسیون فوتبال باید عدالت را برای همه شهرهای کشور ایجاد کند تا اذهان عمومی نسبت به بی طرفی این مجموعه اقناع شود.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم چهارشنبه شب در دیدار با رییس فدراسیون فوتبال، افزود: اگر فدراسیون بتواند در ذهن تماشاگران فوتبال جا بیندازد که کل تیم های مختلف کشور فرقی ندارد، آن موقع انسجام اجتماعی در سطح جامعه رشد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اما اگر فدراسیون بنا به هر دلیل چه سهوی و چه عمدی نتواند آن وجهه عادلانه را در خودش به وجود آورد هر تصمیم آنچه در سطوح کلان مانند تصمیمات فدراسیون و چه تصمیمات خرد همچون برگزاری مسابقات و نحوه داوری ها با واکنش تند تماشاگر مواجه خواهد شد.

آل هاشم با بیان اینکه عدالت همواره بستر توسعه و پیشرفت در همه زمینه ها است، یادآوری کرد: اگر در فوتبال به دنبال توسعه و پیشرفت و رها شدن از فوتبال دو قطبی هستید علاجش نگاه عدالت محور به تیم های کل شهرهای ایران اسلامی است.

وی رابطه مستقیم فوتبال با فرهنگ و اجتماع را از عوامل رشد و بالندگی فرهنگی جامعه دانست و گفت: رابطه مستقیم فوتبال با فرهنگ و اجتماع موجب رشد فرهنگی و اجتماعی و پدید آمدن عقاید و ارزش‌های متعالی خواهد شد و تاثیر فراوان آن قابل چشم پوشی نیست و باید اذعان کرد فوتبال می تواند انتقال فرهنگ و ارزش‌ها را در داخل یا خارج از جامعه فراهم سازد.

آل هاشم ادامه داد: در کشور ما که همواره به معیارهای و اصول اجتماعی و فرهنگی و دینی پایبند است باید فوتبال در مسیر استحکام اجتماعی حرکت کند و به عبارتی فوتبال ابزاری برای انسجام ملی و اجتماعی و رشد فرهنگی باشد.

وی فوتبال را همچون زندگی دارای جنبه‌های فردی و جمعی تعریف کرد و اظهار داشت: همه این عناصر روی یک مسئله مهم استوار است و آن نهادینه شدن نگاه عدالت محور در فوتبال کشور است و نباید شرایطی به وجود آید که فوتبال به جای ایجاد نشاط اجتماعی به سرخوردگی منجر شود و این جز با اجرای عدالت در فوتبال در همه سطوح محقق نخواهد شد.

امام جمعه تبریز مهمترین چالش فدراسیون فوتبال را دفاع از اعتبار و سلامت فوتبال کشور عنوان کرد و گفت: باید فدراسیون در رد یا رفع اتهاماتی نظیر فساد مالی، تبانی و شرط بندی تمام تلاش خود را به کار گیرد و مانع از خدشه دار شدن اعتماد مردم به فوتبال شوند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما