شناسهٔ خبر: 33445104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار کرج : ماده ۵۵ قانون مدیریت پسماند به خوبی اجرا نمی شود

کرج - ایرنا - شهردار کرج با بیان اینکه مدیریت پسماندها تنها از وظایف شهرداری ها نیست ،گفت: امروز ماده ۵۵ قانون در خصوص مشارکت دستگاه های اجرایی کشور در زمینه ساماندهی و مدیریت پسماندها به خوبی اجرا نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی اصغر کمالی زاده روز پنجشنبه در سومین نشست رؤسای سازمان‌های مدیریت پسماند شهرداری‌های کشور که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهارداشت: با توجه اهمیت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با مدیریت و فرهنگ سازی در حوزه پسماند، شهرداری‌ها در نوک پیکان مدیریت پسماند قرار گرفته و تنها مانده‌اند.

وی گفت: ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که دستگاه‌های اجرایی و سایر ارگان‌ها را در امر مدیریت پسماند مسئول می‌داند به درستی اجرا نمی‌شود.
این مسئول به رویکرد منفی مجلس شورای اسلامی در خصوص اختیارات شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها اختیارات لازم را برای اجرای ماده ۵۵ ندارند.

کمالی زاده خاطر نشان کرد: در آینده نه چندان دور بسیاری از دغدغه‌های شهرداری‌ها همانند ساخت و ساز غیرمجاز جایگاه و اهمیت خود را از دست می‌دهند چرا که محدوده شهرها کم و بیش در حال حذف شدن هستند.

وی افزود: همچنین پروژه‌های عمرانی و ترافیکی در قالب اسناد فرادست و مطالعات جامع، اجرایی خواهد شد. با این وصف یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری که پیوسته وجود دارد و روز به روز بر شدت و حساسیت آن افزوده می‌شود محیط زیست و بخصوص موضوع پسماند است.

این مسئول اضافه کرد: امروزه مباحث مرتبط با پسماند بسیار پیچیده شده و افزایش زباله‌های عفونی، الکترونیکی و نظایر آن بر پیچیدگی موضوع افزوده است.

شهردار کرج خاطرنشان کرد: می‌بایست، شهروندان را نسبت به اهمیت موضوع آگاه کرده و همکاری و همراهی هر چه بیشتر آنان را برای کاهش تولید پسماند به منظور حفظ هر چه شایسته‌تر محیط زیست، طلب کنیم.

روزانه بیش از یک هزار تن زباله و پسماند در کلانشهر کرج جمع آوری می‌شود.

۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

نظر شما