شناسهٔ خبر: 33445094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من | اولین معوقه کارگران «کاشی نیلوفر» هفته آینده پرداخت می‌شود

مدیر شرکت کاشی نیلوفر با اعلام اینکه در سال ۹۷، ۱۱ ماه حقوق کارگران را پرداخت کرده‌ایم، گفت: یک ماه از معوقات کارگران رادوشنبه یا سه‌شنبه هفته آتی پرداخت خواهیم کرد، گرچه تلاش خواهیم کرد بیشتر از یک ماه را پرداخت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در پی ثبت سوژه «حقوق کارگران کارخانه کاشی نیلوفر بیرجند پرداخت نمی‌شود» در سامانه فارس من، خبرنگار فارس موضوع را از مسؤول مربوطه پیگیری کرد.

سید محمد مهدی نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند در خصوص این موضوع، اظهار داشت: به‌دلیل شرایط و مشکلات حقوق کارگران چند روزی عقب افتاده است.

وی با اشاره به توافق انجام‌شده بین کارگران و مسؤولان این کارخانه، تصریح کرد: اواخر سال 97 توافقی با کارگران انجام شد و بر اساس همین توافق نسبت به چیزی که قبلا پیش‌بینی و با کارگران توافق کردیم چندان عقب نیستیم و طبق توافق انجام شده پیش می‌رویم ولی با چند روز تأخیر.

طبق روال توافق‌شده پیش رفتیم

مدیر شرکت کاشی نیلوفر بیان داشت: قبول داریم که کارگران تحت فشار هستند و شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای شده که مشکلات زیادی برایشان پیش آمده و به آن‌ها نیز حق می‌دهیم ولی ما طبق روال توافق شده در زمینه پراخت حقوق پیش رفته‌ایم.

نوربخش با اشاره به سخنان کارگران مبنی بر عقب‌ماندن 9 ماه حقوق، اعلام کرد: این مدت زمانی نیست و هفت ماه شده که حقوق پرداخت نشده و این مدت زمان نیز به‌صورت مداوم نبوده است.

وی توضیح داد: مسؤولان استنباطی که از معوقات کارگران داشته‌اند اینگونه بوده که هفت ماه پشت سر هم حقوق کارگران پرداخت نشده اما اصل ماجرا بر این است که معوقات کارگران ( 5،6 و یا 7 ماه) ظرف سه سال بوده که تجمیع شده و به این عدد رسیده است.

مدیر شرکت کاشی نیلوفر با اعلام اینکه در سال 97، 11 ماه حقوق را پرداخت کرده‌ایم، تبیین کرد: یک ماه از معوقات کارگران را دوشنبه یا سه‌شنبه هفته آتی پرداخت خواهیم کرد، گرچه تلاش خواهیم کرد بیشتر از یک ماه را پرداخت کنیم.

معوقات حقوق کارگران ناشی از مشکلات اقتصادی

نوربخش دلیل عقب‌افتادگی پرداخت معوقات کارگران را شرایط مالی موجود ذکر و تبیین کرد: در این زمینه کارفرمایان و صاحب‌کاران مقصر نیستند و مقصر99 درصد این امر سیستم اقتصادی کشور است.

وی در زمینه پرداخت حقوق کارگران در سال جاری، توضیح داد: مبلغی را پرداخت کردیم که می‌شود از آن به‌عنوان پاداش عید و یا حقوق یاد کرد که معادل تقریبا دو ماه حقوق بوده که پنجم اردیبهشت‌ماه امسال پرداخت شده است.

سوء سیاست‌ها ما را زمینگیر کرد

مدیر شرکت کاشی نیلوفر با اشاره به سوء سیاست‌های به کار برده شده در زمینه صادرات، مطرح کرد: در سال گذشته به علت سوء سیاست‌هایی که مخصوصاً در زمینه صادرات به کار برده شد کلی عقب افتادیم چراکه بازاریابی را در کشورهای دیگر انجام اما به‌علت اجرای بخشنامه بانک مرکزی همه این‌ها بر باد رفت.

نوربخش ادامه داد: متأسفانه همزمان با اجرای این بخشنامه از دهم مردادماه سال گذشته صادرات قفل شد که با گذشت دو ماه شرایط کمی بهتر و از نوروز امسال شرایط بهتر شد.

انتهای پیام/69039/ج/ق

نظر شما