شناسهٔ خبر: 33444638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ورود نماینده ولی فقیه در استان همدان برای حل مشکلات پیاده‌راه اکباتان

کلاف سردرگم مشکلات پیاده راه اکباتان و عدم به نتیجه رسیدن پیگیری‌ها سبب شد تا نماینده ولی فقیه در استان همدان برای رفع این مشکل با مدیران مربوطه و کسبه این پیاده راه به گفت‌وگو نشسته و چاره اندیشی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، صبح امروز نمایندگان کسبه پیاده‌راه اکباتان و مسئولان استانی از جمله معاون سیاسی استاندار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار، شهردار، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، نماینده اداره کل میراث فرهنگی استان، رئیس اتاق اصناف، مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان، مدیرکل بهزیستی استان و سایر دستگاه‌های مربوطه با امام جمعه همدان دیدار کردند تا درباره دو معضل مهم معتادان و فروش مواد مخدر به همراه رکود کسب و کار در این پیاده‌راه به گفت‌وگو بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در این نشست با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی باید انعطاف بیشتری نشان دهد اظهارداشت: باز کردن انتهای این پیاده‌راه از نظر روانی نیز برای مردم مؤثر است و باید در نظر داشته باشیم که باید قانون را به نفع مردم تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه اگر عبور و مرور در پیاده‌راه اکباتان افزایش یابد، آسیب‌های اجتماعی آن نیز کاهش پیدا می‌کند، گفت: کسبه پیاده‌راه مشکل درآمدزایی دارند یعنی افرادی که حدود 50 سال در این محل کاسبی می‌کنند به دلیل بن‌بست شدن خیابان، در رکود فرو رفته و معترضند.

باید برای حل مشکل مردم قانون را در راه منافع آنها به کار گیریم

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان نیز در این نشست  با بیان اینکه توزیع‌کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر در پیاده‌راه اکباتان باید تعیین تکلیف شود گفت: خوشبختانه اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام شده است.

مصطفی آزادبخت با اشاره به اقدام شهرداری برای ایجاد گرمخانه عنوان کرد:  در حوزه مبارزه با مواد مخدر جزء 10 استان برتر کشور هستیم.

وی تصریح کرد: ما مسئولان باید پاسخگوی مردم باشیم چرا که آنها ولی‌نعمت ما هستندبه همین دلیل با تمام توان حل مشکلات آنها را دنبال می‌کنیم.

معاون استاندار همدان با تاکید براینکه هرجا نیاز باشد انعطاف نشان خواهیم داد تا مشکلات مردم برطرف شود، ابراز کرد: ما به برکت انقلاب به جایی رسیدیم که در مقابل دنیای استکبار ایستاده‌ایم یعنی بعد از لطف خدا و دین اسلام، پیروزی ما در برابر دشمن به خاطر ایستادگی مردم است.

آزادبخت با تأکید بر اینکه بن‌بست نداریم گفت: در حوزه برخورد با معتادان و فروشندگان خرد مواد مخدر به خوبی عمل شده و کسبه نیز رضایت کامل را دارند.

وی مطرح کرد: برای حل مشکل رکود کسب و کار نیز نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری و متولیان امر به میزبانی شهرداری طی هفته آینده برگزار شود تا به نتیجه نهایی دست یابیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه میراث فرهنگی انعطاف کمی دارداظهار داشت: باید برای حل مشکل مردم انعطاف لازم را داشته و قانون را در راه منافع مردمی به کار گیریم.

امروز هیچ معتاد متجاهری در استان همدان دیده نمی‌شود

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهارداشت: هر ساعتی که کسبه اعلام کردند تیم اطلاعاتی و عملیاتی برای مبارزه با مواد مخدر ورود کردند به طوری که امروز در حوزه معتاد متجاهر و خرده‌فروشان و قرص‌فروشان مشکلی وجود ندارد.

هادی قزوینه با اشاره به اینکه کسبه به صورت تلفنی موضوعات را به ما گزارش می‌دهند افزود: فرمانده انتظامی استان دستور ویژه برای حل این مشکل را در منطقه اکباتان صادر کرده است.

وی تصریح کرد: مواد مخدر را نمی‌توانیم ریشه‌کن کنیم و اگر در این حوزه ادعایی داشته باشیم نشانه واقف نبودن به واقعیت‌هاست، در اصل باید مواد مخدر را مدیریت کنیم تا آسیب‌های آن کاهش یابد.

رئیس پلیس مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه 290 نقطه در استان را شناسایی کردیم بیان کرد: امروز اجازه نمی‌دهیم که نقطه‌ای در استان به محل تجمع معتادان متجاهر مواد مخدر شود و این مسأله خط قرمز ماست.

وی تصریح کرد: پیش از این استان همدان حیات خلوت باندهای مواد مخدر بود که امروز این مسأله به طور کامل برطرف شده است.

راسته آهن‌فروشان باید به میوه‌فروشی تبدیل شود

شهردار همدان نیز در این نشست گفت: در حوزه مباحث اجتماعی و فرهنگی همواره با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری کردیم و در همه فرهنگسراها بخش مشاوره در حوزه اعتیاد و خانواده داریم.

عباس صوفی ابراز کرد: در پیاده‌راه بوعلی وجود جمعیت باعث شده مشکلات اکباتان وجود نداشته باشد یعنی اگر انتهای پیاده‌راه اکباتان باز شود و حداقل به یک پیاده‌راه بدل شود، بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انتهای پیاده‌ره اکباتان 15 غرفه فروش اغذیه نصب می‌شود که دائمی است افزود: اغلب واحدهای صنفی انتهای پیاده‌راه اکباتان شغل‌هایی دارند که امروز کاربرد لازم را ندارد و مالکان مغازه‌ها نیز اجازه تغییر شغل را نمی‌دهند.

شهردار همدان تصریح کرد: باید واحدهای صنفی راه‌اندازی شود یعنی تا زمانی که این رونق ایجاد نشود  مشکل آنجا حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه راسته آهن‌فروشان باید به میوه‌فروشی تبدیل شود اظهار داشت: شهرداری بدون هیچ مشکلی تغییر کاربری را انجام می‌دهد تا بخشی از مشکل برطرف شود اما هنوز پیگیری از سوی واحدهای صنفی انجام نشده است.

تپه هگمتانه ظرفیت جهانی شدن را دارد

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز با بیان اینکه مدیرکل در مأموریت است و نتوانست در جلسه شرکت کند بیان کرد: تپه هگمتانه ظرفیت جهانی شدن دارد و باز کردن مسیر انتهای پیاده‌راه اکباتان در اختیار استان نیست، از سال 76 انتهای خیابان اکباتان مسدود شده و این مسأله موضوع جدیدی نیست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: در هیچ جای دنیا اطراف اماکن توریستی به شکل تپه هگمتانه نیست و باید واحدهای صنفی مربوط با رونق گردشگری دیده شوند وگرنه باز کردن 100 متر مسیر نیز نمی‌تواند تحولی ایجاد کند.

مهرداد نادری‌فر با بیان اینکه نیاز به همکاری بین بخشی و تصمیمات فراسازمانی دارد اظهار کرد: در ستاد بازآفرینی شهری باید تصمیم‌گیری شود تا مباحث استانی انجام و از تهران مجوزهای لازم اخذ شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ظرفیت ماده 16 از 100 نفر به 200 نفر افزایش یافته است تصریح کرد: در حال حاضر در این مرکز بسیاری از استانداردها تحقق یافته و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

 انتهای پیام/ش

نظر شما