شناسهٔ خبر: 33444500 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انجمن صنفی مربیان و مدرسین استان تهران اعضای خود را به بازار کار متصل می‌کند/ مدرسان شناسنامه‌دار شدند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری مربیان و مدرسین مراکز آموزشی و صنعتی شهر تهران اقدامات این انجمن را برای حمایت از اعضا اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

«مجید پاهنگ» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در شرح وظایف انجمن صنفی کارگری مربیان و مدرسین مراکز آموزشی و صنعتی شهر تهران گفت: انجمن صنفی کارگری مربیان و مدرسین مراکز آموزشی و صنعتی شهر تهران در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد. هدف از ایجاد این انجمن حمایت از خواسته‌های صنفی مدرسان و مربیان است. تاحدی هم توانسته‌ایم حقوق آنها را استیفا کنیم اما راه زیادی باقی مانده و انجمن هم نوپاست. 

وی با اشاره به طبقه‌بندی مدرسان و مربیان ذیل یک بانک اطلاعاتی، گفت: در اولین گام مدرسان و مربیان را شناسنامه‌دار کردیم. همین حالا مشخص است که هرکدام از اعضای انجمن صنفی چند سال سابقه کار دارند، مدرک تحصیلی آنها چیست و موارد دیگر.

پاهنگ در تشریح پاسخ این پرسش که شناسنامه‌دار کردن مربیان و مدرسان چه فایده‌ای دارد، گفت: فایده‌ این کار زمانی مشخص می‌شود که بدانیم انجمن صنفی کارگری مربیان و مدرسین مراکز آموزشی و صنعتی شهر تهران با دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها، موسسات، سازمان‌ها، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اصناف و... قرارداد دارد و می‌تواند اعضای خود را با توجه به ویژگی‌ها و امتیازهای علمی برای تدریس معرفی می‌کند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری مربیان و مدرسین مراکز آموزشی و صنعتی شهر تهران با بیان اینکه مراکز نام برده به دنبال استخدام مدرس هستند تا از آنها برای آموزش کادر اداری و سازمانی خود بهره ببرند، گفت: اینگونه راحت‌تر کار پیدا می‌کنند.  

وی با بیان اینکه این انجمن صنفی همچنین می‌کوشد که مهارت‌های تدریس را از طریق برگزاری کلاس‌های روش تدریس به متقاضیان بیاموزد، گفت: بسیاری برای ورود به این حوزه شغلی (تدریس) نیاز به آموزش دارند. انجمن صنفی زمینه آموزش آنها را فراهم می‌کند.   

پاهنگ افزود: در ضمن مدرسان هم آموزش‌های مکمل را از سر می‌گذارنند. با قراردادی که با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد کرده‌ایم آنها را به کلاس‌ها می‌فرستیم تا دوره ببینند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری مربیان و مدرسین مراکز آموزشی و صنعتی شهر تهران، افزود: به تمام کسانی که دوره می‌بینند، مدرک می‌دهیم تا بتوانند از این مدارک برای تکمیل پرونده‌های خود بهره ببرند.

وی با اشاره به اقدامات این انجمن صنفی برای بیمه نمودن اعضا، گفت: بسیاری از اعضای ما حتی بیمه شده تامین اجتماعی هم نیستند. با همکاری سازمان تامین اجتماعی و مراکز آموزشی آنها را بیمه می‌کنیم و در مرحله بعد با توجه به قراردادی که با یک شرکت بیمه تکمیلی داریم، آنها را تحت پوشش بیمه تکمیلی می‌بریم. 

نظر شما