شناسهٔ خبر: 33444043 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه مهرماه امسال برگزار می‏ شود

رئیس نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه از برگزاری این کنفرانس در مهرماه امسال خبر داد و گفت: کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه به منظور تولید دانش بومی و کاربردی سازی علوم شناختی در قلمرو رسانه برگزار می‏شود و در برگزاری این کنفرانس دانشگاه‏ها و پژوهشگاه‏های مختلف در کنار خبرگزاری فارس خواهند بود.

صاحب‌خبر -

عطاالله رفیعی آتانی رئیس نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه در گفت‏وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه این کنفرانس با همکاری و مشارکت بیش از پانزده مرکز علمی و رسانه ای در مهر ماه امسال در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می‏شود، گفت: علوم شناختی به عنوان یک رویکرد روش شناسانه جدید تلاش می کند تا با استفاده روشمند از همه علوم مرتبط از قبیل فلسفه ذهن، زبانشناسی شناختی،علوم اعصاب،روانشناسی و جامعه شناسی، اقتصاد شناختی و نیز هوش مصنوعی به فرایند تربیت فردی و سیاست گذاری عمومی با محوریت تبیین فرایندهای ذهنی انسان کمک کند.

وی ادامه داد: مهم‏ترین کارکرد رسانه ها نیز مساعدت به فرایند تربیت فردی و سیاست گذاری های عمومی به مثابه تربیت اجتماعی و به طور خلاصه کمک به فرایند تصمیم گیری های آدمی است.
بر این اساس به درستی مهم‏ترین عرصه بکارگیری علوم شناختی به عنوان مرز علم  در حوزه رسانه خواهد بود.

رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه به منظور تولید دانش بومی و کاربردی سازی علوم شناختی در قلمرو رسانه در محورهای فلسفه ذهن و رسانه، زبان شناسی شناختی و رسانه، هوش مصنوعی و رسانه، علوم تصمیم و رسانه، روانشناسی شناختی و رسانه، جامعه شناسی شناختی و رسانه، اقتصاد شناختی و رسانه، بازاریابی شناختی و رسانه، تربیت فردی و رسانه و سیاست‏گذاری عمومی و رسانه در مهرماه امسال برگزار می‏شود. در برگزاری این کنفرانس دانشگاه‏ها و پژوهشگاه‏های مختلف در کنار خبرگزاری فارس خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما