شناسهٔ خبر: 33443685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکز اطلاعات و رسانه‌های افغانستان: شمار زندانیان آزاد شده طالبان به ۴۹۰ نفر رسید

مرکز اطلاعات و رسانه‌های دولت افغانستان اعلام کرد که بر اساس فرمان ریاست جمهوری این کشور مبنی بر آزادی ۸۸۷ زندانی طالبان در سه روز گذشته بیش از ۴۹۰ زندانی این گروه از زندان‌های دولتی آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چندی پیش اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بمناسبت عید فطر در راستای تنش‌زادیی و تسهیل مذاکرات بین‌الافغانی، فرمان آزادی 887 زندانی طالبان را صادر کرد.

مرکز اطلاعات و رسانه‌های دولت افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به فرمان شماره 27 ریاست جمهوری طی سه روز گذشته 490 زندانی طالبان از زندان‌های دولتی آزاد شدند.

این زندانیان از زندان‌های «پلچرخی» و «بگرام» در کابل و زندان‌های دولتی در ولایت‌های ننگرهار، پکتیکا، قندهار، هرات، جوزجان، کنر، فراه، بلخ، قندوز، بغلان، کاپیسا، لغمان، فاریاب، بادغیس، لوگر، خوست و غزنی آزاد شدند.

در بیانیه آمده است تمام زندانیان طالبان که بر اساس فرمان ریاست جمهوری افغانستان از زندان آزاد می‌شوند سالخورده، مبتلا به بیماری لاعلاج و مابقی آنها نیز زندانیانی هستند که دوره محکومیت آنها رو به اتمام است.

مرکز اطلاعات و رسانه‌های دولت افغانستان خاطرنشان کرد که فرمان آزادی طالبان از سوی کمیته مشترک دادستانی کل و وزارت کشور افغانستان صورت می‌گیرد.

طالبان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که تنها 261 نفر از 887 نفری که آزاد می‌شوند از اعضای طالبان هستند و مابقی آنها کسانی هستند که در قضایای جنگی نقشی نداشته‌اند و توسط نیروهای آمریکایی در عملیات‌های شبانه بازداشت شدند.

این در حالی که آزادی زندانیان طالبان از سوی اشرف غنی انتقاداتی را نیز به همراه داشته است زیرا برخی از کارشناسان معتقدند که وی با این کار به دنبال تقویت موضع خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور است.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما