شناسهٔ خبر: 33443677 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه و اعمال محاصره دریایی کامل بر این منطقه

71496

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنج‌شنبه) زمینی کشاورزی در جنوب نوار غزه را به بهانه شلیک موشکی از غزه به سمت شهرک اشکول بمباران کردند. این بعد از اعلام رژیم صهیونیستی در زمینه اعمال محاصره دریایی کامل بر غزه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خبرگزاری معای فلسطین گزارش داد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی زمینی کشاورزی در منطقه کرم ابومعمر در شرق شهر رفح را بمباران کردند که خوشبختانه تلفاتی نداشت.

مقامات رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی شدند، سامانه گنبد آهنین شب گذشته یک موشک را که از نوار غزه به سمت شهرک اشکول شلیک شده بود، رهگیری کردند.

این مقامات افزودند، صدای آژیرهای خطر در شهرک اشکول به صدا درآمد و سامانه گنبد آهنین پس از آن این موشک را رهگیری کرد.

این شلیک موشک چند ساعت بعد از اعلام رژیم صهیونیستی در زمینه اعمال محاصره دریایی کامل بر غزه به بهانه ادامه آتش‌سوزی‌ها و به پرواز درآوردن بالون‌های آتش‌زا از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت. این در حالی است که هزاران فلسطینی در غزه از طریق صید ماهی امرار معاش می‌کنند.

این اقدام ارتش رژیم صهیونیستی طی شب گذشته مانع از ماهیگیری فلسطینی‌ها می‌شود.

سازمان رسانه‌ای این رژیم وبسته به وزارت جنگ و مامور عملیات مدنی در اراضی فلسطینی اعلام کرد، با ادامه به پرواز درآوردن بالون‌های آتش‌زا از غزه به سمت اراضی اشغالی تصمیم به بستن منطقه دریایی غزه تا اطلاع ثانوی گرفته شده است.

 رژیم صهیونیستی در ماه مه نیز دریا را به روی صیادان فلسطینی بعد از تنش در مرزهای غزه بست و بعد از توافق آتش بس با گروه‌های فلسطینی از این تصمیم برگشت و مسافت ماهیگیری را ۱۲ مایل دریایی تعیین کرد.

طبق گزارش‌ها، توافق آتش بس امضا شده در شش ماه مه متضمن برداشتن گام‌هایی از جانب رژیم صهیونیستی برای کاهش محاصره بر نواره غزه است.

در این راستا رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند، اسرائیل همچنین تصمیم به ممانعت از ورود اموال قطر به غزه به دلیل ادامه شلیک بالون‌های آتش‌زا به شهرک‌های هم‌جوار غزه گرفته است.

طبق گزارش این رسانه‌ها، اسرائیل به محمد العمادی، سفیر قطر اطلاع داده که طی روزهای آتی نباید به غزه سفر کند و فعلا انتقال پول‌های این کشور به غزه ممنوع است.

طبق این گزارش‌ها، پول‌های قطر تا زمانی که به پرواز درآوردن بالن‌ها و تظاهرات‌ها در مرزهای شرقی غزه متوقف نشوند هرگز وارد غزه نخواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما