شناسهٔ خبر: 33443071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

منتظریم غیرت انقلابی مسؤولان را ببینیم

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به جشن تولد ملکه انگلستان در سفارت انگلیس در تهران گفت: این کار با عزتمندی جمهوری اسلامی در تعارض است و منتظریم غیرت انقلابی مسؤولان را در این زمینه ببینیم.

صاحب‌خبر -
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به جشن تولد ملکه انگلستان در سفارت انگلیس در تهران گفت: این کار با عزتمندی جمهوری اسلامی در تعارض است و منتظریم غیرت انقلابی مسؤولان را در این زمینه ببینیم.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس در پی برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن تولد ۹۳ سالگی ملکه انگلستان در سفارت این کشور در تهران که قرار است فردا شب برگزار شود، مدیر حوزه‌ علمیه استان تهران ضمن محکومیت این اقدام سفارت، خواستار برخورد جدی با این اقدام شد.
 
برگزاری جشن تولد ملکه انگلستان در تهران اقدامی نامتعارف و خلاف اصول بین‌المللی است
 
حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی صادق، رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه برگزاری مراسم جشن تولد ملکه انگلستان در سفارت این کشور در تهران اقدامی نامتعارف است، گفت: اتفاقی که سفارت انگلیس و بهتر است بگوییم جاسوس‌خانه استعمار پیر به دنبال برگزاری آن است، حرکتی زشت و غیرمتعارف است که در عرف بین‌الملل مرسوم نیست؛ زیرا اصولاً سفارتخانه‌ها فقط برای روز‌ها و مراسم‌های ملی، برنامه‌هایی با حضور نمایندگانی از کشور میزبان برگزار می‌کنند که در این برنامه‌ها خلاف موازین و قوانین آن کشور عمل نمی‌کنند.
 
کاسه گدایی سفارت برای تأمین هزینه‌ها/ جشنی که خلاف فرهنگ جمهوری اسلامی است
 
وی ادامه داد: اما اینکه آنها بیایند مراسمی با حضور ۲ هزار نفر از به اصطلاح نخبگان سیاسی و بازرگانان که خرده حساب با نظام اسلامی دارند بگیرند و عنوان تولد نود و دو سالگی تولد ملکه انگلستان به آن اطلاق کنند، در هیچ جای جهان مرسوم نیست؛ آن هم مراسمی که می‌خواهند برای آن هزینه نکنند و کاسه گدایی‌ برایش دست بگیرند. این نه با عرف بین‌الملل و نه با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و نه با فرهنگ عزت‌مندانه ایرانی سازگار است.
 
وزارت خارجه و مجلس باید با اقدام سفارت برخورد و جلوی آن را بگیرند
 
رحیمی صادق با بیان اینکه این اتفاق نباید در تهران رخ دهد، گفت: مردم، خانواده‌های شهدا، روحانیت و طلاب به عنوان بلندگو و صدای رسای مردم اعلام می‌کنند که این حرکت ناپسند است و قطعاً مسؤولان وزارت خارجه و مجلس باید موضع‌گیری کنند و حتی وزارت خارجه باید با این حرکت برخورد و با احضار سفیر این اجازه را به سفارت ندهد که چنین مراسمی در کشور ما برگزار کنند.
 
علما و طلاب در صورت عدم برخورد با سفارت انگلستان سکوت نخواهند کرد
 
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران به عکس‌العمل علما و طلاب در صورت سکوت مسؤولان اشاره کرد و گفت: ما در طول تاریخ همواره از استعمار پیر صدمه خورده‌ایم و به هیچ وجه اجازه جسارت به آنها نخواهیم داد. از این رو فعلاً منتظریم غیرت انقلابی مسؤولان را ببینیم تا جلوی این حرکت گرفته شود و اگر گرفته نشود، علما و طلاب عکس‌العمل شایسته‌ای نسبت به آن نشان خواهند داد. البته من شنیده‌ام فردا قرار است تجمعی خودجوش از سوی طلاب و فضلا در مدرسه فیضیه قم صورت گیرد، اما در تهران عزیزان حوزوی متقاضی حضور جدی حوزه علمیه در ماجرا هستند که ما فعلاً به تذکر اکتفا می‌کنیم تا ان‌شاءالله این موضوع حل شود.
 
حضور در این مراسم لکه ننگی بر پیشانی شرکت‌کنندگان است
 
وی خطاب به کسانی که به این مراسم دعوت شده‌اند، گفت: کسانی که به این برنامه دعوت شده‌اند، بدانند که این حضور در لانه جاسوسی انگلستان، لکه ننگی بر پیشانی آنها ثبت و نگاه مردم به آنها نگاه عزت‌مندانه و غیرت‌مندانه‌ای نیست. به آنها به عنوان عضو نظام و خادم مردم نگاه نمی‌کنند و خودشان باید مراسم را تحریم و در آن شرکت نکنند.

برچسب‌ها:

نظر شما