شناسهٔ خبر: 33443064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی سمنان:

گیاهان دارویی مزیت اقتصادی خوبی دارند/ ترویج کشت خارشتر در سمنان

سمنان - رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی سمنان، با اشاره به آغاز ترویج کشت خارشتر در این استان، گفت: گیاهان دارویی مزیت اقتصادی خوبی در استان سمنان دارند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حداد صبح پنج شنبه در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی سمنان به میزبانی این اتاق ضمن اشاره به ضرورت راهبرد موفق در زمینه کشت گیاهان دارویی در استان، تاکید کرد: حضور خبرگان در کمیسون های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی می تواند تاثیر گذاری مناسبی داشته باشد.

وی ادامه داد: کمسیون کشاورزی، آب و محیط زیست، منابع طبیعی اتاق بازرگانی سمنان باید محلی برای ارائه نظرها و پیشنهادات نوین در حوزه کشاورزی باشد تا بتوانیم شاهد ارائ. راهبرد ها و انتظارات در آن باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان گفت: با توجه شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان سمنان محورهایی می بایست مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد که امکان سرمایه گذاری و تولید ثروت را داشته باشد.

ترویج کشت خارشتر در سمنان

محمد طاهر مجری کشت خارشتر در اراضی استان سمنان نیز در این نشست گفت: با صرف وقت و هزینه و همچنین استفاده از حداقل امکانات موجود، شرایط احداث مزرعه خارشتر را در اراضی بایر و شوره‌زار بیابانک از توابع سرخه مهیا کرده‌ایم همچنین در سال قبل با شخم زدن و دیسک زنی بستر کاشت مهیا و در سال جاری حدود ۱۷۶ هکتار از اراضی به زیر کشت این محصول رفته است.

وی افزود: خارشتر یک گیاه مقاوم به کم آبی بوده و دارای ارزش غذایی نزدیک به یونجه است و از آنجا که استان سمنان از دیرباز محل پرورش دام های مقاوم به خشکسالی از جمله شتر، گوسفند سنگسری و… بوده امکان کشت علوفه‌های مختلف و متناسب با نیازهای دامپروری استان مانند خارشتر بررسی و با توجه به اینکه بیابان‌های استان آمادگی کشت و توسعه گیاهان مقاوم به شوری و رطوبت کم را دارا است.

نظر شما