شناسهٔ خبر: 33443044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مطرح کرد:

تمامی سنگ های آهن اکتشافی در کشور فرآوری می شود

ساری - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به فرآوری تمامی سنگ آهن های اکتشافی گفت: برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در بخش اکتشافات و صنایع معدنی باید نیازسنجی و برنامه ریزی کنیم.

صاحب‌خبر -

نادعلی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به یکی از مهمترین و کارشناسی ترین فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه معدن می تواند جایگزین نفت شود افزود: ایران از نظر زمین شناسی بر روی کمربند آلپیمالیا قرار دارد و هرکشوری که روی این کمربند باشد متحمل خساراتی می شود.

وی افزود: واقع شدن در این کمربند مورد اشاره موجب توانمندی های اقتصادی خاصی می شود و در بخش اکتشافات عمیق نیز به کارهای بیشتری داریم و در حال حاضر از نظر منابع معدنی حرف برای گفتن داریم.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز در برخی از منابع رتبه اول را در اختیار داریم و تلاش صورت می گیرد تا بتوانیم بخش اکتشافات، بهره برداری و صنایع معدنی را برای جلوگیری از خام فروشی تکمیل کنیم.

وی افزود: امروزه تمامی سنگ آهن های تولیدی در کشور فراروی و ارزش افزوده می شود و محصولات فراروی شده صادره می شود.

وی با بیان اینکه سال قبل ۹ میلیارد دلار از مواد و محصولات معدنی صادر شده است گفت: ۱۳.۵ میلیون دلار از محصولات معدنی پارسال در کشور مصرف شده است.

اسماعیلی ارزش تولیدات مواد معدنی را سال قبل در کشور ۲۲ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تلاش و واگذاری به بخش خصوصی شاهد رشد و توسعه بیشتر بخش معدن باشیم.

نظر شما