شناسهٔ خبر: 33442616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

در جلسه گردهمایی رووسای هیات ورزشی استان خراسان جنوبی مطرح شد:

برگزاری دو سمینار تخصصی استعدادیابی در خراسان جنوبی

مهران سرپرست: بهترین مکان برای استعدادیابی مدرسه و آموزش و پرورش است و بهترین فرد برای شناسایی استعدادهای برتر ورزشی معلم و مربی ورزش است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، عصر امروز نشست تخصصی روسای هیات ورزشی خراسان جنوبی با حضور مهران سرپرست مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و با دستور کار پرداختن به برنامه های عملیاتی سال جاری، طرح استعدادیابی، المپیاد برترین های سال 98، آیین مدال آوران و قهرمانان حوزه ورزشی، لیگ های استانی و کشوری در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی پس از تشریح طرح استعدادیابی توسط دکتر محمد اسماعیل افضل پور، بیان کرد: از استعدادیابی در گروه سنی هشت تا 15 سال استفاده می‌شود، چرا که مربیان ورزشی با صرفه جویی در وقت و هزینه، افزایش اعتماد به نفس ورزشکاران، سرعت در انتخاب بهترین ها، افزایش درصد شانس قهرمانی، کوتاه کردن زمان رسیدن به سطوح قهرمانی و داشتن پشتوانه های ورزشی، در این سنین می توانند همیاران خوبی در اجرای این طرح باشند. و هیات ورزشی شهرستان ها به هیچ وجه وارد طرح استعدادیابی انحصاری و شناسایی نشوند.
سرپرست با بیان اینکه هر 134 مکان ورزشی استان مورد آمایش قرار گرفتند و اطلاعات مربیان بروزرسانی می‌شود اظهار کرد: این استعدادها باید در المپیاد خود را نشان دهند و کسانی که حائز رتبه‌های برتر شوند مورد حمایت وزارت ورزش قرار خواهند گرفت و به صورت حرفه‌ای آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.
سرپرست از برگزاری دو سمینار تخصصی استعدادیابی در استان خبرداد و بیان کرد: دو سیمنار در روزهای دوشنبه و سه شنبه 27 و 28 خردادماه با محوریت آموزش و پرورش و تست مهارتی استعدادها و ارتقای دانش معلمان ورزشی برگزار خواهد شد.
مهران سرپرست از آمادگی کلیه سالن های ورزشی در حوزه زیرساختی و سخت افزاری برای اجرای طرح استعدادیابی ورزشی خبرداد و بیان کرد: اگر تست های ورزشی مازاد باشد ما هزینه ها را پرداخت می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کلیه هیات از حرکات انفرادی خودداری کنند و این فرصت برابر را به همه جوانان روستایی و شهری به صورت برابر بدهیم.
وی از توزیع 600 میلیون تومان لوازم ورزشی در استان خبرداد و بیان کرد: کلیه البسه المپیاد خریداری شده است.
در این جلسه همچنین مهران پور معاون ورزش اداره کل نیز با اشاره به برخی از مشکلات در هیات ورزشی را در کمیته انضباطی هیئت حل کنید افزود: 70 درصد از وقت ما در اداره کل صرف این موضوع شده که برخی از موضوعات دیگر را هم تحت شعاع قرار می دهد.
معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز تاکید کرد: مبالغ اجاره را صاحبان ملک پرداخت کنید. وی بیان کرد: برای این گونه مسائل دیگر وقت نخواهیم گذاشت. مهران پور به عدم تکمیل اسناد مالی توسط هیات ورزشی اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی به ما هشدار می دهد و حتی این موضوع به وزارت خانه هم کشیده شود شایسته استان هم نیست.
وی از هیئتی که تعهدات خود را به ورزشکار نامی استان عمل نکرده است اشاره و بیان کرد: حساب این هیئت را بسته ایم تا به تعهدات خود عمل کند و دیگر هیچ کمکی به آن نخواهیم کرد.

رضا حسین زاده بهره مند خیر ورزشی خراسان جنوبی نیز در نشست تخصصی با روسای هیات ورزشی استان نیز دعوت شد و بیان کرد: تمام هزینه های سفر تیم های ورزشی در مسابقات کشوری را می دهیم و به هیچ عنوان بحث اسپانسری نداریم.

در تیم ما روان شناس و مشاور، مربی هم داریم. وی با تاکید براینکه ما با همه ورزشکاران برخورد حرفه ای می کنیم عنوان کرد: وجود ورزشکاران مستعد و حرفه ای در خراسان جنوبی باید شکوفا شود و این بی محلی ها باید حذف شود.

نظر شما