شناسهٔ خبر: 33440819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

آمریکا دنبال حربه فشار و مذاکره همزمان است

دبیر شورای نگهبان گفت: آمریکایی‌ها دنبال حربه فشار و مذاکره همزمان هستند که قطعاً این توطئه آنها با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مسئولان نیز شکست خواهد خورد.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه این شورا و در نطق پیش از دستور گفت: انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تاکنون با مسائل و چالش‌هایی رو به رو بوده که با الطاف الهی و درایت‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم، آنها را به خوبی پشت سر گذاشته
 است.
وی یکی از این مسائل را مواجهه با توطئه‌ها و جنایت‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در ۴۰ سال گذشته از حربه‌ها و ابزارهای مختلفی برای فشار علیه مردم ایران استفاده کرده‌اند که همگی آنها شکست خورده است.
دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: امروز هم آنها دنبال حربه فشار و مذاکره همزمان هستند که قطعاً این توطئه آنها با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مسئولان نیز شکست خواهد خورد.
جنتی در پایان از مسئولان اجرایی خواست که توجه بیشتری به وضعیت اقتصادی مردم و اقشار آسیب‌پذیر داشته باشند.

حمید بقایی به اوین برگشت

حمید بقایی معاون اجرایی دولت احمدی‌نژاد پس از پایان مرخصی ، دیروز (چهارشنبه) ۲۲ خردادماه به اوین بازگشت.
به گزارش ایسنا، حمید بقایی که از ۶ خردادماه به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر و عید سعید فطر به مرخصی آمده بود، پس از اتمام مرخصی امروز به زندان بازگشت.
حمید بقایی معاون اجرایی دولت احمدی‌نژاد طبق اعلام دادستانی تهران، به چندین اتهام از جمله اختلاس، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، تبانی در انجام معاملات دولتی به ۱۵ سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی محکوم و در ۲۲ اسفند ماه سال ۹۶ به زندان معرفی شد.
همچنین حمید بقایی ۱۱ شهریور سال ۹۷ نیز به اتهام توهین در شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری دو ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت محاکمه شد که پس از رسیدگی در این پرونده نیز به شش ماه دیگر حبس تعزیری محکوم شد.

چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده برگزار شد

چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد.
به گزارش ایسنا، در این جلسه که در ابتدا با تذکرات قاضی منصوری در خصوص لزوم رعایت موارد قانونی توسط اطراف پرونده همراه بود، رئیس دادگاه از حضور هیأت وکلای مدافع، نمایندگان سهامداران، اصحاب رسانه و مطبوعات در جلسات علنی دادگاه تقدیر و از حمایت‌های مسئولان عالی قضائی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی تشکر کرد.
همچنین رئیس دادگاه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی کشور مستقر در مشهد، از نماینده مدعی العموم خواست تا ضمن قرائت کیفرخواست سایر متهمین، گزارشی با موضوع بازگرداندن اموال سهامداران در فرصت اعطایی دادگاه ارائه نماید.
با قرائت کیفرخواست تعدادی دیگر از متهمین شرکت پدیده توسط نماینده مدعی العموم؛ ارائه آخرین دفاع توسط متهمین و وکلای مدافع آنان در صحن علنی دادگاه ادامه دارد.
قاضی منصوری با اشاره به دفاعیات انجام شده در صحن علنی دادگاه خطاب به متهمین گفت که در بیان مطالب خود شفافیت و صداقت را مد نظر قرار دهند و حقیقت را بگویند.
نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با تقدیر از ریاست دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به دلیل اعطای فرصت به متهمین با هدف استرداد اموال سهامداران، گفت: این اقدام دادگاه بسیار ارزشمند بود و تعدادی از متهمین از این فرصت مغتنم استفاده کردند که ان‌شاءالله مورد توجه ریاست دادگاه قرار خواهد گرفت.
نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با تقدیر از ریاست محترم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به دلیل اعطای فرصت به متهمین با هدف استرداد اموال سهامداران؛ گفت:: این اقدام دادگاه محترم بسیار ارزشمند بود و تعدادی از متهمین از این فرصت مغتنم استفاده کردند که ان‌شاءالله مورد توجه ریاست دادگاه قرار 
خواهد گرفت.
نماینده مدعی العموم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در طول جریان رسیدگی به این پرونده گفت همانگونه که دادستان هم قبلاً گفته است اقدامات افراد حاشیه ساز بویژه در فضای مجازی به دقت رصد و اقدامات قانونی لازم و متناسب انجام می‌شود. از سویی باید متذکر شد که تشکیل پرونده برای رسیدگی به تخلفات متهمین؛ نباید به دستاویزی برای تسویه حساب‌های شخصی برخی افراد تبدیل شود؛ چراکه پرونده در نهایت دقت در چارچوب قانونی در حال رسیدگی است و طبعاً با توجه به شخصی بودن مسائل مطرح شده در فضای مجازی نسبت به برخی متهمین، حق پیگیری‌های قانونی برای افراد محفوظ است.
پس از اظهارات نماینده دادستان در مورد برخورد قانونی با حاشیه سازان در فضای مجازی و ادامه قرائت کیفرخواست برای تعداد دیگری از متهمین برای اخذ آخرین دفاع، متهمین و وکلای آنان به دفاع پرداختند.
چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین شرکت پدیده پایان یافت و ادامه رسیدگی‌ها به صبح امروز موکول شد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما