شناسهٔ خبر: 33440641 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

تلاش‌های قرمز پوشان برای حفظ سرمربی

وضعیت مبهم "پروفسور"؛ زمزمه‌های رفتن برانکو قویتر شد

صاحب‌خبر -
فرارو- در حالیکه روز گذشته باشگاه پرسپولیس اعلام کرد، برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس ماندنی شده است یک رسانه کرواسی به نقل از برانکو نوشت که تابستان امسال از پرسپولیس جدا می‌شود. این ادعا امروز از سوی مدیرعامل پرسپولیس رد شد.
برانکو در پرسپولیس می‌ماند؟!
به گزارش فرارو، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس نسبت به مصاحبه برانکو ایوانکویچ در یکی از سایت‌های کرواسی واکنش نشان داد. ایرج عرب گفت: «بعد از این اظهارات با برانکو تماس گرفتیم و او به ما گفت که صحبت‌هایش درست منعکس نشده و او نگفته که قصد دارد از پرسپولیس جدا شود.»

به گفته عرب "ما تمام مطالبات آقای برانکو به همراه بخشی از پیش پرداخت فصل آینده آماده کردیم و به او گفتیم که می‌تواند مطالباتش را از باشگاه دریافت کند. فکر می‌کنم با این شرایط قرارداد او با پرسپولیس پابرجاست، چون خودش هم گفته که می‌خواهد در پرسپولیس بماند."

روز گذشته یک سایت در کرواسی مطلبی را به نقل از سرمربی پرسپولیس منتشر کرد که بازتاب وسیعی در رسانه‌های ایران داشت. این سایت از زبان برانکو نوشت: «اگرچه مطمئن هستم که پرسپولیس تمام آنچه که من بدهکار است را پرداخت خواهد کرد، اما من در تابستان ایران را ترک خواهم کرد. من یک سرمربی هستم پیشنهاد‌هایی از سراسر جهان دارم و سوال اینجاست که در ادامه کجا مربیگری خواهم کرد.»

این در حالی است که همزمان با این انتشار این اظهارات در تهران مدیران باشگاه پرسپولیس اعلام کردند که بدهی‌های برانکو پرداخت شده و او در این تیم می‌ماند.

براساس اعلام سایت باشگاه پرسپولیس "باشگاه پرسپولیس طبق توافق با برانکو و با تأمین اعتبار مورد نیاز پیش پرداخت فصل جدید را به وی پرداخت نمود و مطالبات وی در فصل گذشت را نیز تسویه کرد."

البته همین اعلام باشگاه نیز خالی از تناقض نبود و در خبر سایت پرسپولیس مشخص نبود که آیا بدهی‌ها برانکو پرداخت شده است یا قرار است پرداخت شود. چرا که در بند دیگری از خبر آماده است که باشگاه از برانکو درخواست دریافت شماره حساب کرده است.
 
با وجود اینکه ایرج عرب مطالب منتشر شده از سوی سایت کروات را رد کرده اما برانکو در این باره توضیحی نداده است.
 
پیش از این اعلام شده بود که باشگاه پرسپولیس به دنبال آن است که با برانکو قراردادی بلند مدت امضا کند اما شرط سرمربی پرسپولیس این است که تمام مطالبات گذشته اش پرداخت شود.

در هفته‌های اخیر هواداران پرسپولیس به شدت نگران وضعیت سرمربی این تیم بوده اند. این نگرانی به جایی رسید که عده‌ای از آن‌ها مقابل وزارت ورزش دست به تجمع زدند.
برانکو در پرسپولیس می‌ماند؟!
تجمع هواداران پرپسولیس مقابل وزارت ورزش
مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس مانع از آن شده بود که این باشگاه بتواند مطالبات برانکو ایوانکوویچ را پرداخت کند. بحران اقتصادی کشور تیم‌های فوتبال را با مشکلات مالی زیادی روبه رو کرده است.

در این بین شایعات و اخبار فراوانی نیز درباره احتمال پیوستن برانکو به تیم فوتبال الاهلی عربستان منتشر شد. گفته می‌شد که او با این تیم به توافق رسیده است.

پرسپولیس در فصلی که گذشت برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شد. این تیم همچنین در جام حذفی نیز توانست در یک بازی عجیب با شکست دادن داماش گیلان به قهرمانی برسد تا یک رکورد تازه ثبت کند. به این ترتیب پرسپولیس پس از ۲۰ سال توانست به طور همزمان قهرمان جام حذفی و لیگ برتر ایران شود.

این موفقیت‌ها برای پرسپولیس به لطف حضور برانکو ایوانکوویچ رخ داده است. او در سه سال حضور در پرسپولیس سه بار جام قهرمانی لیگ برتر، دو سوپر جام و یک جام حذفی را کسب کرده است. برانکو همچنین فصل گذشته توانست پرسپولیس را تا فینال جام باشگاه‌های آسیا برساند که در آنجا مغلوب رقیب ژاپنی شد.
 
 برانکو تنها سرمربی تاریخ پرسپولیس بود که در لیگ‌های سراسری ایران توانسته به سه قهرمانی پیاپی برسد. او همچنین موفق‌ترین مربی خارجی لیگ برتر ایران لقب گرفته است.

البته کارنامه درخشان برانکو در فوتبال ایران فقط به باشگاه پرسپولیس ختم نمی‌شود. او از سال ۲۰۰۰ ابتدا به عنوان دستیار بلاژویچ در تیم ملی فوتبال ایران حضور داشت. از همان زمان برانکو با لقب "پروفسور" شناخته می‌شد. برانکو پس از کنار رفتن بلاژویچ از تیم ملی ایران را ترک کرد، اما مدتی بعد به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. او توانست با ایران قهرمان مسابقات آسیایی ۲۰۰۲ شود، با بازی‌های درخشان و با اقبال اندک و نادآوری به مقام سوم جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۴ رسید. نهایتا اینکه تیم ملی ایران را به آسانی به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان رساند.
برانکو در پرسپولیس می‌ماند؟! برانکو با پرپسولیس سه بار پیاپی قهرمان لیگ شد
حالا زمزمه‌های خروج برانکو از فوتبال ایران قویتر از همیشه است، خروجی که می‌توان گفت هیچ کس از آن راضی نیست. هواداران پرسپولیس که تمام قد پشت سر برانکو ایستاده اند و می‌گویند او باید بماند، مدیران باشگاه که مدعی اند که همه تلاش خود را برای حفظ او انجام می‌دهند و نهایتا پیشکسوتان تیم نیز معتقدند برانکو حتما باید بماند.

حتی چهره‌ای مانند حمید درخشان که در ابتدای حضور برانکو در پرسپولیس دل خوشی از او نداشت و در روز‌هایی اخیر هم شایعاتی درباره مذاکره باشگاه با او منتشر شده است، می‌گوید "برانکو در این چند سال اخیر عملکرد خوبی روی نیمکت پرسپولیس داشته و طبیعی است که هواداران خواهان ادامه حضور او باشند."

او حتی سخنان پیشین خود را درباره اینکه "باید مربی ایرانی روی نیمکت پرسپولیس حاضر شود و قرار نیست تا ابد مربی خارجی باشد. "، تکذیب کرده است.

رضا شاهرودی دیگر پیشکسوت پرسپولیس نیز می‌گوید کار مربی بعد از برانکو سخت است و "اگر برانکو برود، مسئولین و مدیرعامل باشگاه زیر سوال می‌روند."

به نظر می‌رسد در شرایط کنونی کسانی هم که مخالف برانکو هستند جرات بیان مخالفت خود را ندارد. محبوبیت مربی کروات پرسپولیس در حال حاضر به گونه‌ای است که می‌توان گفت که تاکنون هیچ مربی داخلی و خارجی به این درجه از محبوبیت نرسیده است.

نظر شما