شناسهٔ خبر: 33440266 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

پرسپولیس- حسینی/ چاره‌ای غیر از این انتقال هست؟

صاحب‌خبر -

بانک ورزش- شوك اول نقل‌وانتقالاتي به بازار امسال را تراكتورسازي وارد كرد. آنها در حالي رشيد مظاهري را جذب كردند كه خيلي‌ها حدس مي‌زدند گلر اين سال‌هاي ذوب‌آهن سر از پرسپوليس در بياورد. رشيد اين اواخر خيلي به قرمزها چراغ سبز نشان مي‌داد و با توجه به جدي شدن جدايي بيرانوند، به نظر مي‌رسيد راه براي پرسپوليسي شدن مظاهري هموار خواهد بود. با وجود اين رشيد سر از تبريز در آورد و با قراردادي 4 ساله به تراكتورسازي پيوست. خوبي زنوزي اين است كه اصولا دستش به كم نمي‌رود و با همه قراردادهاي بلندمدت مي‌بندد. اتفاقا در زمستان گذشته محمدرضا اخباري هم كه زماني عقاب تراكتورسازي به شمار مي‌رفت و محبوبيت بسيار زيادي در تبريز داشت، با قراردادي 4 ساله به اين تيم بازگشت. حالا اما با جذب رشيد، اخباري با خيال راحت مي‌تواند سه سال‌ونيم باقي مانده از قراردادش را روي نيمكت استراحت كند و در همين وضعيت بازنشسته شود! عجيب‌تر اينكه حتي محسن فروزان هم ابتداي فصل قبل قراردادي 3 ساله با تراكتوري‌ها بست، اما الان اصلا معلوم نيست كجاست.

بازگشت پرسپوليس به دوران كابوس‌وار؟

در حال حاضر سوال اساسي اين است كه با خارج شدن رشيد مظاهري از آب‌نمك، در صورت لژيونر شدن بيرانوند تكليف قفس توري پرسپوليس چه خواهد شد؟ آيا اصلا گزينه دست به نقدي باقي مانده؟ بسياري عقيده دارند پرسپوليس بعد از احمدرضا عابدزاده ديگر گلر شش‌دانگ و مطمئن نداشت. آنها ليگ هفتم در حالي قهرمان ايران شدند كه دو دروازه‌بان متوسط يعني مهدي واعظي و حسن رودباريان را در اختيار داشتند كه افشين قطبي به تناوب از آنها بازي مي‌گرفت. بعدتر هم تنها گلري كه كمي خيال پرسپوليسي‌ها را راحت كرد و تيم با او به قهرماني نزديك شد، نيلسون برزيلي بود. در بقيه موارد اين تيم دروازه‌بان‌هايي داشته كه هيچ آبي از آنها گرم نمي‌شده؛ از سوشا مكاني و عليرضا حقيقي اسم رسم‌دار بگيريد تا ميثاق معمارزاده و حسين هوشيار و... كه خيلي‌هاي‌شان الان معلوم نيست كجا هستند! با پيوستن بيرانوند به پرسپوليس اما هواداران اين تيم نفسي به راحتي كشيدند. جالب است كه عليرضا سه فصل براي قرمزها بازي كرد و اين تيم هر سه فصل قهرمان شد. حالا اگر او برود و باشگاه نتواند گلر مطمئني را جذب كند، احتمالا دوران كابوس‌وار گذشته از نو آغاز خواهد شد.

تنها يك گزينه؛ حسين حسيني

بدون در نظر گرفتن عليرضا بيرانوند و رشيد مظاهري، شايد يكي از معدود دروازه‌بان‌هاي استاندارد ليگ كه قادر به جلب نظر منتقدان است پيام نيازمند باشد؛ اما او ابتداي فصل گذشته با قراردادي دو ساله سپاهاني شده و در ليگ نوزدهم نيز بايد براي اين تيم به ميدان برود. به اين ترتيب فقط يك گزينه جنجالي باقي مي‌ماند؛ حسين حسيني! دروازه‌بان جوان و ركوردشكن استقلال در حال حاضر بازيكن آزاد به شمار مي‌آيد. اخيرا شايعه شده او براي تمديد قراردادش پيشنهادي دو ميلياردي به باشگاه داده، اما مساله فقط پول نيست. حسيني حتي در همين فصل اخير هم براي مدت زمان طولاني نيمكت‌نشين مهدي رحمتي بود و قطعا سال آينده تحمل ادامه اين شرايط را نخواهد داشت. قرارداد رحمتي هم با استقلال تمام شده، اما فعلا تكليف او روشن نيست. بايد سرمربي جديد مستقر شود و مديران باشگاه در مورد كاپيتان اول استقلال اعمال نظر كنند، اما به جرات مي‌توان گفت اگر رحمتي تمديد كند، حسيني در استقلال باقي نخواهد ماند. اين درست همان لحظه‌اي است كه شايد يك انتقال بزرگ صورت بگيرد و حسيني سر از پرسپوليس در بياورد. توجه داشته باشيد كه با توجه به آزاد بودن حسيني، كوچكترين مانع قانوني براي اين انتقال وجود ندارد، اما بقيه پيش‌شرط‌ها مهم هستند؛ مقدماتي مثل جدايي بيرانوند از پرسپوليس، تمديد قرارداد رحمتي با استقلال و البته توانايي مديريت فعلي پرسپوليس در به سرانجام رساندن چنين خريد بزرگي!

نظر شما