شناسهٔ خبر: 33438815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرک های پرجمعیت استان قزوین با کمبود فضای آموزشی مواجه‌اند

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: مناطق و شهرک های پرجمعیت استان قزوین با کمبود فضای آموزشی مواجه اند و این امر اهداف تربیتی و فرهنگی دانش آموزان را با چالش جدی روبرو کرده است.

صاحب‌خبر -

خیرالله رحمانی روز چهارشنبه در اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین در سال ۹۸ افزود: در شهرک ها پرجمعیت استان قزوین مانند ولایت، پونک، سرتک، ملاصدرا و مینودر فضای آموزشی باقی نمانده است و عدم توجه به حوزه مدارس در آینده با افزایش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جامعه منجر می شود.

وی اضافه کرد: مسئولان استان باید پاسخگو باشند که زمین‌های با کاربری آموزشی در استان چه شده است و چرا نباید دانش آموزان با رفاه و فراغت کامل، مسائل ورزشی، اجتماعی و تحصیلی را دنبال کنند.

رحمانی در خصوص منطقه پونک گفت: در این منطقه ساختمان های بلند مرتبه و گران قیمتی مانند برج های تامین اجتماعی با ۹۶۰ واحد ساخته شده است و مردم ساکن نیز از تمکن مالی بالایی برخوردارند، اما یک متر فضای آموزشی در این منطقه وجود ندارد.

این مسئول تصریح کرد: فقط در همین برج تامین اجتماعی اگر هر واحد مسکونی دارای دو دانش آموز باشد، نزدیک به ۲ هزار دانش آموز در این برج ها ساکن هستند و این درحالی است که تنها سه مدرسه با فضای هزار و ۴۰۰ متر برای منطقه پونک تدارک دیده شده که جوابگوی این حجم از دانش آموزان نیست.

وی همچنین گفت: دانش آموزان ما در بیشتر مدارس با جمعیت بسیار بالا روبرو هستند و لازم است که در فضای کافی تحت آموزش و فراگیری تربیتی و فرهنگی قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: درمانگاه اصلی جامعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی توجه به مدارس است و متاسفانه در استان شاهد هستیم که روز به روز مدارس ما مورد غفلت و بی توجهی واقع می شود.

رحمانی یادآور شد: اگر به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم باید به مدارس توجه کنیم و هزینه کردن در حوزه مدرسه به طور قطع به افزایش سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه منجر می شود.

۹۹۲۵*۶۰۱۲

برچسب‌ها:

نظر شما