شناسهٔ خبر: 33438748 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جانشین فرمانده ناجا: زیر بار طرح "حیات شبانه" نخواهیم رفت

جانشین فرمانده ناجا گفت: ماه رمضان، ماه ویژه‌ و مناجات شبانه مورد تاکید دین ما است، در روزهای غیر از آن برای چه موضوعی این طرح را ادامه دهیم؛ حیات شبانه را قبول نداریم، این فرهنگ حتی در اروپا هم نیست و زیر بار آن نخواهیم رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار"ایوب سلیمانی" در حاشیه یادواره 574 شهید نظم و امنیت استان کرمان با اشاره به اجرای طرح حیات شبانه در پایتخت طی ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، در تهران طرحی اجرا شد تا زمینه خدمات مضاعف در سطح شهر برای مردم مؤمن روزه‌دار که در طول روز کمتر فرصت بیرون آمدن از خانه را دارند و شبها به هیئتهای قرآنی رفته و به راز و نیاز می‌پرداختند، مهیا شود.

جانشین فرمانده ناجا به آماده‌باش صد درصدی پلیس پایتخت در این طرح اشاره و بیان کرد: در تمام شبهای ماه رمضان، نیروهای پلیس در همه معابر حضور یافته و وظیفه تأمین نظم، امنیت و آرامش مردم را برعهده داشتند.

وی با بیان اینکه این هدف توجیه‌پذیر بود، گفت: در شبهای ماه رمضان، شلوغی خیابانها تا سحر تفاوت چندانی با معابر در طول روز نداشت و براساس برآورد ما، حضور مردم در مناسبتهای رمضان امسال، صد درصد بیشتر از سال گذشته بود.

سلیمانی به گلایه شورای شهر تهران مبنی بر اینکه چرا طرح مزبور بعد از ماه رمضان ادامه داده نشد، اشاره و تصریح کرد: ماه رمضان، ماه ویژه‌ و مناجات شبانه مورد تاکید دین ما است، در روزهای غیر از آن برای چه موضوعی این طرح را ادامه دهیم؛ حیات شبانه را قبول نداریم، این فرهنگ حتی در اروپا هم نیست و زیر بار آن نخواهیم رفت.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: ما در طول ماه رمضان می‌توانیم پاسخگوی نظم و امنیت باشیم اما در کل سال این ظرفیت برای برقراری نظم و امنیت وجود ندارد.

وی با اشاره به وظایف سازمانها و نهادها در حوزه‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، قرار نیست جای کسی کار کند و مانع انجام وظایف قانونی دیگران باشد بلکه فقط درباره نقش و جایگاه خود می‌توانیم حرف بزنیم که درباره این طرح، نیاز به شفاف‌سازی است.

سلیمانی متذکر شد: 20 درصد کل خدمات حاکمیت به مردم توسط نیروی انتظامی صورت می‌گیرد که این عدد بزرگی است و لازمه آن حضور دائمی است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در 30 سال گذشته، ناجا سالانه به طور میانگین 140 شهید تقدیم کرده، افزود: البته سالهای نخست با توجه به ناامنی‌های بیشتر و درگیری‌های گسترده‌تر، تعداد شهدا نیز بیشتر بود اما با انجام اقدامات پیشگیرانه، بازدارنده و سیطره بر حوزه‌های امنیتی کشور، این میزان کمتر شد به نحویکه تعداد شهدای ناجا در سال گذشته 73 شهید بوده است.

وی با اشاره به شهادت 11 نفر از پرسنل ناجا در سال 98، خاطرنشان کرد: شهید "محمدامین الله دادی" یکی از این شهدا و مربوط به شب عید فطر کرمان است.

انتهای پیام/

نظر شما