شناسهٔ خبر: 33436045 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مناقصه‌مزایده | لینک خبر

گزارشات تحلیلی مناقصه مزایده

چرا ورود استارت‌آپ‌ها به صنعت بیمه ضرورت دارد؟

صاحب‌خبر -

چرا ورود استارت‌آپ‌ها به صنعت بیمه ضرورت دارد؟

مسعود طاهری- رشد روزافزون استارت‌آپ‌ها و فناوری‌های نوین این روز‌ها گره از کار میلیون‌ها نفر در ایران و میلیارد‌ها نفر در جهان گشوده است. امروزه رقابت استارت‌آپ‌ها برای ارایه اپلیکیشن‌هایی که برای نخستین بار به وجود آمده باشد، به شدت بالاست. به همین دلایل صنایع نیز نیاز مبرمی به همراهی با نوآوری‌ها و فناوری‌ها دارند تا بلکه بتوانند تعداد مشتریانشان را افزایش دهند. در واقع رشد سریع بنگاه‌های اقتصادی، تغییرات سریع، ابهام محیطی و پاره‌ای مسایل دیگر باعث شده است که بحث نوآوری در سازمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار باشد. نوآوری در بنگاه‌های خدماتی و از جمله آن صنعت بیمه، مقوله جدیدی نیست اما عدم پیشرفت و توسعه آن کاملاً محسوس است.

نخستین مرکز نوآوری صنعت بیمه

در همین رابطه، نخستین مرکز نوآوری صنعت بیمه با حضور رییس کل بیمه‌مرکزی و به منظور استقرار، آموزش، مشاوره و در نهایت سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ‌های بیمه‌ای و مالی افتتاح شد. این مرکز نوآفرینی با عنوان پلنت با این هدف راه‌اندازی شده است تا چهار اقدام جدی استقرار، آموزش، مشاوره و در نهایت سرمایه‌گذاری را در حوزه استارت‌آپ‌های بیمه‌ای و مالی انجام دهد. مأموریت این مرکز ایجاد شبکه نوآفرینی صنعت بیمه است و علاوه بر اینکه خدمات رایج و تازه شرکت‌های بیمه را توسعه می‌دهد، این خدمات را از دیدگاه مشتریان نیز بررسی خواهد کرد تا دریچه‌های تازه‌ای به صنعت بیمه کشور باز کند.

صدور ۴۵ هزار میلیارد تومان بیمه‌نامه

در این مراسم رییس کل بیمه‌مرکزی، از صدور ۴۵ هزار میلیارد تومان بیمه‌نامه در سال ۹۷ خبر داد. غلامرضا سلیمانی در مراسم افتتاح مرکز نوآوری صنعت بیمه گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۸ میزان بیمه صادر شده به مبلغ بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان برسد. وی گفت: برای سال ۱۴۰۰ نیز، صدور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بیمه‌نامه پیش‌بینی شده است.

ضریب نفوذ بیمه در کشور

سلیمانی، با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور هم اکنون 2.3 درصد است، افزود: برای رسیدن به ضریب نفوذ هفت‌درصد که در برنامه‌ها آمده است، نیاز به تحول داریم و با روش خطی کنونی این امکان وجود ندارد. رییس کل بیمه‌مرکزی ایران اضافه کرد: باید از روش‌های جدید و کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های نو و استارت‌آپ‌ها، برای رسیدن به ضریب نفوذ بالای صنعت بیمه استفاده کنیم. وی گفت: به این منظور مصوب شده تا استارت‌آپ‌‌ها بتوانند مانند کارگزاری‌ها، از بیمه‌مرکزی مجوز بگیرند. سلیمانی افزود: از همه کسب‌وکارهای نوین و استارت‌آپ‌‌ها در حوزه بیمه حمایت می‌کنیم و به نمایندگی‌ها و کارگزاری‌ها نیز اعلام شده که از استارت‌آپ‌‌ها کمک بگیرند و از آنها برای ارتقای خود استفاده کنند.

نظر شما