شناسهٔ خبر: 33434980 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رنگین کمان به شبکه 5 برگشت/ تغییرات جدید برنامه رنگین کمان اعلام شد

سیدمحسن مناجاتی تهیه کننده برنامه رنگین کمان گفت: در سری جدید رنگین کمان ما بر این شدیم تا با کمک مشاوران، کارشناسان، روانشناسان و استادانی که در حوزه کودک و رسانه حضوری چشمگیر داشته‌اند تغیرات اساسی و بنیادی هم در فرم و هم محتوای برنامه انجام بدهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، اولین قسمت از سری جدید برنامه رنگین کمان  امروز چهارشنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۵ روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

سیدمحسن مناجاتی تهیه کننده برنامه رنگین کمان  از تغییر ساختار و محتوایی این برنامه خبر داد و گفت: در سری جدید رنگین کمان ما بر این شدیم تا با کمک مشاوران، کارشناسان، روانشناسان و استادانی که در حوزه کودک و رسانه حضوری چشمگیر داشته‌اند تغیرات اساسی و بنیادی هم در فرم و هم محتوای برنامه انجام بدهیم.

مناجاتی توضیح داد: با توجه به نیاز کودک امروز، آیتم‌های مختلفی را طراحی کرده‌ایم که این آیتم‌ها می‌تواند جوابگوی نیازهای گوناگون کودک در حوزه سلامت، بهداشت، آموزش، تربیتی، تغذیه و… باشد.

وی ادامه داد: این تغییرات در بخش‌های دیگر همچون دکور، بخش‌های نمایشی، بازی‌ها، متن‌ها، پلاتوها، پلی بک ها اعمال شده است.

تهیه کننده رنگین کمان عنوان کرد: در سری جدید، مجری صرفاً تنها یک اجرا کننده نیست و بیشتر بازیگر- مجری است و در تمام پلاتوها و نمایش‌ها بُعد بازیگری بر بُعد اجرا برتری دارد چون مخاطبان کودک با ابعاد نمایشی بیشتر از اجرا ارتباط برقرار می‌کند.

روباه آواز خوان در رنگین کمان

وی گفت: در بخش عروسکی، یک کاراکتر روباه که تن پوش است به برنامه اضافه شده که به دلیل آوازخوان بودن و نوع رفتارش می‌تواند برای بچه‌ها بسیار جذابیت داشته باشد. همچنین در بخش بازی‌ها سعی بر آن شده است تا بازی‌های طراحی شود که هم جنبه فیزیکی داشته باشد و هم جنبه فکری که جسم و ذهن کودک را با خود درگیر کند.

زنگ تفریح برای کودکان

این تهیه کننده با اشاره به بخش‌های دیگر تغییرات این برنامه تصریح کرد: در بخش تماشاگران به این صورت است که دیگر بچه‌ها تنها تماشاگر صرف نیستند و در اکثر پلاتوها، از جمله مسابقات و قصه‌ها حضور فعال دارند و بخشی در این برنامه طراحی شده به نام زنگ تفریح که کودکان می‌توانند لحظاتی را به بازی، نقاشی و سرگرمی بپردازند تا زمان پخش برنامه خستگی بر آنها احاطه نداشته باشد و از حالت سکون و تماشاگر بودن محض بیرون بیایند.

بازی، شادی، نقاشی

مناجاتی در پایان مطرح کرد: تغییراتی که در بخش قصه گویی صورت گرفته به این صورت است که نقش بچه‌های حاضر در استودیو و همچنین بچه‌هایی که از پای تلویزیون بیننده این برنامه هستند بسیار چشم گیر می‌شود بدین صورت که قصه گو در این استودیو قصه‌ای را تعریف می‌کند و از بچه‌ها به عنوان بازیگر استفاده خواهد کرد و یا برداشت ذهنی بچه‌هایی که در استودیو حضور دارند از قصه را به صورت نقاشی ترسیم می‌کنند و یا از بچه‌های داخل منزل خواسته می‌شود که بگویند اگر آنها جای نویسنده بودند چه قصه‌ای را برای ادامه این داستان طراحی می‌کردند و هر چیزی را که به ذهنشان می‌رسد نوشته یا نقاشی آن را برای برنامه ارسال کنند.

سایر عوامل تولید این برنامه عبارتند از تهیه کننده: سیدمحسن مناجاتی، کارگردان هنری: داوود روستا، نویسنده: گروه نویسندگان، مجریان و بازیگران: کیمیا گیلانی ، امیرعباس حسینی ، محمدرضا بهروز ، میثم رستگار، آهنگساز: محسن جلیلی، طراح دکور: شهرام قدیری، دستیار تهیه: مجید نوربخش و...

برنامه «رنگین کمان» کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیماست که از چهارشنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه روی آنتن رفته است.

این برنامه در سه روز آخر هر هفته یعنی چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پخش می‌شود.

نظر شما