شناسهٔ خبر: 33433651 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز همکاری جدید ایران و اتریش در گردشگری

71021

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری از اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری‌های گردشگری ایران و اتریش پس از گذشت چهار سال از امضای آن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دومین نشست کارگروه مشترک گردشگری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اتریش با هدف اجرا کردن مفاد تفاهم‌نامه امضا شده همکاری‌های گردشگری بین دو کشور از امروز (۲۲ خردادماه) در شهر وین آغاز شد. در این نشست که در وزارت فدرال گردشگری و توسعه پایدار اتریش در شهر وین، برگزار می‌شود، مسیر اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه امضا شده همکاری‌های گردشگری بین دو کشور، تبیین و فاز عملیاتی مورد نظر تعیین خواهد شد.

قرار است همکاری در زمینه آموزش حوزه گردشگری به عنوان دستور کار دومین نشست کارگروه مشترک گردشگری دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.

این رویداد منطبق بر پیشینه نقشه راه همکاری‌های ایران و اتریش که در ماه مارس ۲۰۱۶، در شهر وین مورد توافق و امضای نمایندگان دو کشور قرار گرفته، تشکیل شده است. در این راستا ۶ کارگروه مشترک برای پیگیری مفاد نقشه راه تعیین شد که یکی از آن‌ها کارگروه گردشگری بود. همچنین به دنبال تفاهم صورت گرفته در سال ۲۰۱۶ تا کنون موضوعاتی از جمله امضای یادداشت تفاهم گردشگری میان دو کشور، تبادل بهترین شیوه‌ها در زمینه آمار و برگزاری کارگاه آموزشی حساب‌های اقماری در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در پی این اقدامات صورت گرفته، موضوع تفاهم‌نامه همکاری امروز نیز به موضوع تبادل تجربیات حوزه آموزش گردشگری اختصاص یافته است.

علاوه بر این در روزهای آتی با حضور هیأت ایرانی بازدید از ۳ مرکز آموزشی و دانشگاهی با هدف استفاده و بهره‌گیری از تجارب طرف اتریشی در آموزش به کارکنان و جوامع محلی صنعت گردشگری انجام می‌شود.

نخستین نشست کارگروه گردشگری ایران و اتریش در سال ۲۰۱۷، در تهران به میزبانی سازمان توسعه تجارت و در محل آن سازمان برگزار شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما