شناسهٔ خبر: 33432140 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مروري بر آخرين اخبار و شايعات دنياي فوتبال؛

تلاش منچستريونايتد براي تمديد قرارداد با دخيا/ ده ليخت در نزديکي پاري سن ژرمن/ يوونتوس به دنبال جذب ايکاردي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- آخرين اخبار دنياي فوتبال را به مرور مي کنيم.
به گزارش آريا، اينتر براي فروش مائورو ايکاردي به يوونتوس، پائولو ديبالا را از آن‌ها طلب مي‌کند اما يوونتوس براي واگذاري ديبالا به اينتر بي‌ميل است. يوونتوس در نظر دارد با فروش مهاجمان مازاد خود، با پول نقد به سراغ خريد ايکاردي برود. آنتونيو کونته، سرمربي جديد اينتر علاقه‌اي به حفظ مائورو ايکاردي در تيمش ندارد و اين مهاجم آرژانتيني از ماندن در نراتزوري، دور و دورتر مي‌شود. به نقل از رومئو آگرستي، آنتونيو کونته نمي‌خواهد فصل را در اينتر با حواشي زياد شروع کند و به همين علت علاقه‌اي ندارد تا از مائورو ايکاردي در تيمش بهره ببرد. سرمربي و مديران اينتر حاضر نيستند با وندا نارا، ايجنت ايکاردي ملاقات کنند و اين يعني موضع اينتر در قبال اين مهاجم 25 ساله مشخص است. همان طور که پيش‌تر خوانديد، مائورو ايکاردي تنها در صورتي حاضر به جدايي از اينتر مي‌شود که يوونتوس وارد عمل شود. مديران اينتر از علاقه يوونتوس به ايکاردي آگاه هستند و جوزپه ماروتا درنظر دارد تا ايکاردي را با پائولو ديبالا معاوضه کند اما اين ايده مورد استقبال يووه نيست. يوونتوس مي‌داند واگذاري ديبالا به اينتر مثل يک قمار بزرگ است و آن‌ها مي‌خواهند اول تکليف ماريو مانژوکيچ و گونزالو هيگواين را مشخص کنند.
مانژوکيچ 33 ساله علي‌رغم تمديد قرارداد با يوونتوس، ممکن است اين باشگاه را ترک کند و فابيو پاراتيچي پيشنهادات ارسالي براي او را بررسي خواهد کرد. در مورد گونزالو هيگواين نيز اين قضيه صادق است. اين مهاجم 31 ساله آرژانتيني که در چلسي فصل ناموفقي را سپري کرد، به يوونتوس باز خواهد گشت و يووه مايل است او را نيز به فروش برساند. فروش اين دو مهاجم نامدار، به يوونتوس اين فرصت را مي‌دهد تا اقدامي جدي و قاطعانه براي ايکاردي انجام دهد. فابيو پاراتيچي، مدير ورزشي يوونتوس که به ايکاردي علاقه بسيار زيادي دارد، با وندا نارا، مديربرنامه‌هاي ايکاردي تماس گرفته و او مي‌داند که اين بار امکان خريد ايکاردي واقعا وجود دارد. با وجود اين که يوونتوس محتمل‌ترين مقصد ايکاردي به نظر مي‌رسد، در قرارداد او بند فسخ 110 ميليون يورويي وجود دارد که براي باشگاه‌هاي غير ايتاليايي قابل فعال‌سازي است و يوونتوس براي خريد ايکاردي بايد با اينتر وارد مذاکره شود.

- باوجود انتشار خبري مبني بر منتفي شدن حضور استراماچوني در استقلال، باخبر شديم اين مربي در نزديکي تهران حضور دارد. انتشار اخباري مبني بر منتفي شدن حضور استراماچوني در استقلال، سبب نگراني هواداران اين تيم شد. اما از باشگاه استقلال خبر مي رسد که اين مربي به همراه دستيارانش از ايتاليا به ترکيه آمد و سپس از اعضاي کادرفني خود خواست تا به تهران بيايند و امکانات استقلال را بررسي کنند. گفته مي شود، استراماچوني و دستيارانش فعلا در ترکيه هستند و از امکانات استقلال نيز رضايت دارند. گفته مي‌شود کادرفني جديد استقلال ظرف امشب يا فردا به تهران مي آيند تا قرارداد خود را نهايي کنند.

- استوري عجيب مهاجم پرسپوليس نويد خبرهايي در نقل و انتقالات پرسپوليس مي دهد. که البته عليپور دقايقي بعد استوري خود را حذف کرد. اين روزها خبرهاي زيادي درخصوص سرنوشت بازيکنان ليگ برتري مخابره مي شود که يکي از آن ها سيدحسين حسيني، دروازه بان استقلال است. گفته مي شود عليرضا بيرانوند در آستانه خروج از پرسپوليس قرار دارد و يکي از گزينه هاي جانشيني او گلر استقلال است. استوري علي عليپور با ساير پرسپوليسي هاي تيم ملي و البته در کنار سيدحسين حسيني، به شايعات اين انتقال دامن زد. البته علي عليپور دقايقي بعد استوري خود را حذف کرد.

- منچستريونايتد مي خواهد پيشنهاد جديدي را براي تمديد قرارداد به داويد دخيا ارائه کند. داويد دخيا خود را براي دريافت پيشنهاد جديد منچستريونايتد براي تمديد قرارداد آماده مي کند. دخيا و منچستريونايتد براي مدت زيادي در حال مذاکره هستند و حتي در چند هفته اخير، همه چيز به بن بست خورده بود. به گزارش جيمز داکر، با وجود اينکه قرارداد دخيا در تابستان 2020 به پايان مي رسد و اين دروازه بان اسپانيايي مي تواند از ماه ژانويه با تيم جديدي بر سر توافق آزاد و رايگان به توافق برسد، منچستريونايتد اصرار دارد که دخيا براي فروش نيست. مذاکرات با مندس، مديربرنامه بازيکن همچنان ادامه دارد. منچستريونايتد طي 18 ماه اخير علاقه اي نداشته که خواسته هاي دخيا را مورد اجابت قرار دهد. قرارداد کنوني دخيا با منچستريونايتد، هفتگي 240 هزار پوند ارزش دارد و داويد به دنبال اين است که حقوقش در قرارداد جديد به دستمزد هفتگي 500 هزار پونديِ نفر اول تيم يعني الکسيس سانچز نزديک شود. در زمان نگارش اين مطلب، مشخص نيست که منچستريونايتد در پيشنهاد جديد چه عددي را به دخيا پيشنهاد خواهد داد. پاري سن ژرمن شرايط را زير نظر دارد و حتي همين حالا در حال مذاکره با نزديکان دخيا است.

- درست طبق انتظارات، همه چيز کم کم در ميلان سر جاي خود خواهد نشست. بوبان بازمي گردد و ماسارا مدير ورزشي مي شود. به گزارش جانلوکا دي مارتزيو، فدريک ماسارا فردا مي تواند به صورت رسمي، مدير ورزشي ميلان شود. او در اولين گام مي خواهد هم نيمکت تيم و هم ترکيب اصلي را تقويت کند. اولين هدف او که مي تواند تبديل به اولين خريد تيم شود، استفانو سنسي است. امروز مالديني با مدير برنامه هاي اين بازيکن ديدار داشت و به زودي مذاکرات ميان دو باشگاه آغاز خواهد شد. همچنين نام دژان لوورن، مدافع کروات باشگاه ليورپول در اطراف باشگاه ميلان شنيده مي شود. طبق گفته ها، ميلان به اين بازيکن علاقه دارد و قصد دارد از او براي عمق بخشيدن به ترکيب تيم استفاده کند. خريد لوورن بدين معني نخواهد بود که قرار است به عنوان بازيکن فيکس بازي کند. فعلا مذاکرات براي فهميدن قيمت اين بازيکن و شرايط معامله با ليورپول ادامه دارد. همچنين شرايط مارکو جامپائولو کاملا واضح است و او تا آخر  اين هفته پس از حل کردن مسائل جزئي با سمپدوريا، رسما سرمربي روسونري خواهد شد. ديگر نامي که به زودي کارش را در ميلان آغاز خواهد کرد، زوانمير بوبان است. او پذيرفته از سمتش در فيفا استعفا دهد و در کنار مالديني به فعاليت بپردازد.

- پپ گوارديولا، انتخاب اول آندره آ آنيلي براي هدايت يوونتوس بود. در حالي که داستان گوارديولا و يوونتوس، خيلي سريع با مذاکرات اوليه به پايان رسيد و شايد به همکاري در آينده بيانجامد، برخي از خبرنگاران ايتاليايي سعي داشتند از شرايط مديريت يووه استفاده کنند و همچنان به انتشار اخبار کذب، ادامه دهند. به گزارش ژيلوم ماليار، خبرنگار مطرح فرانسوي، بعد از خداحافظي با الگري، يوونتوس يک بار ديگر تلاش کرده پپ گوارديولا را قانع کند که به تورين بيايد اما سرمربي اسپانيايي منچسترسيتي، پيشنهاد دستمزد سالانه بيش از 20 ميليون يوروي يوونتوس را رد کرده است تا در تيمش بماند. به همين دليل، سران يووه خيلي سريع به سراغ گزينه دومِ خود يعني مائوريتزيو ساري رفته اند و حالا در انتظار چلسي هستند تا وي را آزاد کند و طي روزهاي آينده وي را به هواداران بيانکونري معرفي کنند. ماليار مي گويد انتشار اخبار جدايي احتمالي گوارديولا، شديدا بازيکنان منچسترسيتي را نگران کرده و تلفن همراه پپ حتي در تعطيلات، همواره زنگ خورده است. گوارديولا به بازيکنانش اطمينان داده که در تابستان منچسترسيتي را ترک نمي کند و با رد کردن پيشنهاد قابل توجه يووه، اين موضوع را ثابت کرده است. منچسترسيتي در انتظار نتيجه حکم نهايي کميسيون نظارتي يوفا است که مي تواند باعث محروميت اين تيم از ليگ قهرمانان اروپا شود.

- به نظر مي رسد مسير ستاره هلندي آژاکس از بارسلونا به سمت پاريس کج شده است. پاري سن ژرمن در آستانه به خدمت گرفتن ماتياس ده ليخت قرار گرفته است. در حالي که انتظار مي رفت بارسلونا و ده ليخت در نهايت به هم برسند، اين مدافع 19 ساله هلندي تصميم گرفته که به پيشنهاد تيم فرانسوي، بيشتر توجه کند. به گزارش جانلوکا دي مارتزيو، حالا قهرمانِ فرانسه از شانس بيشتري نسبت به سايرين برخوردار است. مينو رايولا امروز و فردا در پاريس خواهد بود تا مذاکرات نهايي را با آنترو هنريکه انجام دهد. مذاکرات مقدماتي همين حالا انجام مي شود تا با حضور لئوناردو، همه چيز رسمي شود. مي توان نام باشگاه هايي مثل يوونتوس، منچستريونايتد و بايرن مونيخ را از ليست مقاصد احتماليِ‌ ده ليخت خط زد. تنها بارسلونا و پاري سن ژرمن باقي مانده اند و در زمان نگارش اين مطلب، شانس پاري سن ژرمن بيشتر از بارسلونا است. پارسي ها مي خواهند ماتياس ده ليخت را به ترکيب تيم اضافه کنند.

- انتوان گريزمن که مدتي پيش اعلام کرد در تابستان از اتلتيکو مادريد جدا مي شود در جديدترين اظهاراتش عنوان کرده نام تيم بعدي اش تا 2 هفته آينده مشخص خواهد شد.  گريزمن که براساس گزارش رسانه هاي اسپانيا با بارسلونا به توافق رسيده اما اين باشگاه در جذب او دچار ترديد شده به نقل از مارکا گفته:«هنوز يک مقدار بايد صبر داشته باشيد. من بيشتر از هر کس ديگري مي خواهم که تکليف آينده ام مشخص شود اما بايد صبر کنيم. نمي دانم در اسپانيا مي مانم يا خير. شايد تا 2 هفته ديگر تکليف همه چيز مشخص شود. تنها مي خواهم فوتبال بازي کنم و لذت ببرم.»

- با بازگشت کاروان تيم ملي فوتبال ايران از کره جنوبي، باشگاه پرسپوليس با مهاجم سابقش مذاکره مي‌کند. بعد از اينکه برانکو ايوانکوويچ سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس به مسئولان اين باشگاه اعلام کرد که خواهان جذب مهدي طارمي است يک بار ديگر بحث حضور اين بازيکن در تيم قهرمان 3 فصل اخير فوتبال کشورمان مطرح شد. طارمي که همراه با تيم ملي فوتبال کشورمان به کره‌جنوبي رفته بود امروز به کشور برمي‌گردد تا وضعيت او براي فصل آينده مشخص شود. مسئولان باشگاه پرسپوليس قصد دارند بعد از ورود مهدي طارمي به ايران مذاکره با او براي حضور در پرسپوليس را آغاز کنند.


نظر شما