شناسهٔ خبر: 33430819 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با سالروز ارتحال بانو مجتهده امین؛

مجمع عمومی فارغ التحصیلان موسسه مجتهده امین برگزار می شود

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین گفت: با حضور طلاب و اساتید موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین، در سالروز ارتحال بانو مجتهده امین، مجمع عمومی فارغ التحصیلان این موسسه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، ناهید قاسم پور، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین با بیان اینکه در تاریخ اسلام همواره زنان شایسته و متعهدی وجود داشته اند که در عرصه های مختلف با تأسی به شیوه و منش حضرت زهرا سلام الله علیها، منشأ آثار و برکات فراوانی بوده اند، افزود: از افتخارات زنان ایران و اسلام، بانو حاجیه خانم نصرت ‏السادات امین ملقب به بانوی ایرانی است‬ که به نقل از کتاب «شجره طیبه»، تألیف سید مصلح الدین مهدوی موسوی اصفهانی، نسب پاک ایشان با سی واسطه به امام علی (ع) می رسد.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین ادامه داد: این بانوی اندیشمند و عارف با پشتکار و تلاشی بی نظیر به تحصیل علم و عرفان می پردازد و با وجود مشکلات متعدد حاکم درآن زمان، در سن چهل سالگی تسلط علمی ایشان مورد تأیید مراجع تقلید وقت قرار گرفته و اجازه روایت و اجتهاد دریافت می کند و در ادامه آیت الله مرعشی نجفی، علامه امینی و دیگرانی از او اجازه روایت دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: سیده نصرت بیگم امین معروف به بانو امین، صاحب تفسیر مخزن العرفان، فقیه، عارف و مفسر شیعی است و آثار متعددی با نام بانوی ایرانی از سوی ایشان منتشر شده است.

قاسم پور تصریح کرد: از شاخصه های اخلاقی بانو امین که باعث قرب ایشان به حضرت حق شد می توان به خلوص و تقوی و معنویت و تهذیب روح و مجاهده با نفس و توجه به کمال و ثبات قدم و استقامت و تحمل شداید و سختی ها اشاره کرد که همواره در کارها به خدا توکل می‌کرد و سبک زندگی ایشان، منطبق بر قرآن کریم و سنت نبوی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و سیره معصومین (علیهم السلام) بود.

وی به سخنی از مقام معظم رهبری درباره این بانوی بزرگوار اشاره کرد که ایشان می فرمایند: «تجلیل از این بانوی اصفهانی و ارائه شخصیت عرفانی و فقهی و فلسفی برجسته ایشان در جهت احیای ارزش های اسلامی زنان، کاری سودمند به نظر می رسد.»

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین گفت: به همین مناسبت دانش آموختگان و طلاب مکتب مجتهده امین، در موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین در سالروز عروج ربانی و ملکوتی حاجیه خانم امین، مجمع عمومی فارغ التحصیلان مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین به همراه مراسم یادبودی را روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در این سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان واقع در خیابان حافظ برگزار می کند.

وی با بیان اینکه در این جلسه با بررسی اجمالی در آثار ایشان، منقبت علمی و عرفانی حاج خانم امین بازگو خواهد شد، افزود: روز پنجشنبه ۲۳ خرداد از ساعت ۹ صبح، مراسم اهدای تاج گل توسط کادر و طلاب این مؤسسه بر سر مزار سراسر نورانی ایشان با حضور خانم قلمکاریان از شاگردان برجسته ایشان برگزار خواهد شد.

قاسم پور ابراز امیدواری کرد که مطالعه و بررسی دقیق در زندگی عالمانی همچون حاجیه خانم امین، چراغ راه سعادت و خوشبختی و موفقیت در سیر علمی و عرفانی طلاب در نهاد خانه و خانواده آنان قرار بگیرد.

بانو مجتهده امین ۳۰ خرداد ۱۲۷۴ هجری شمسی در اواخر سلطنت ناصر الدین شاه در اصفهان متولد و روز دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۶۲ هجری شمسی برابر با یکم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ هجری قمری در شهر اصفهان درگذشت و در تخت فولاد به خاک سپرده شد.

نظر شما