شناسهٔ خبر: 33430713 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خودروهای تولیدی معطل قطعات الکترونیک/ تا ۱۰ سال آینده به ۴۰ هزار واگن و لوکوموتیو نیازمندیم

رحمانی گفت: مهم‌ترین علت توقف خودرو‌های تولید داخل در کف پارکینگ‌ها کمبود قطعات الکترونیکی و دانش بنیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توانمندی‌هایی که امروز در این نمایشگاه دیدیم نشان‌دهنده آن است که ما پیشرفت بسیار زیاد و محسوسی در بخش ریلی داشته‌ایم، گفت: نسبت به سال‌های گذشته به ویژه در حوزه‌های دانش بنیان و تولید داخل شرکت‌کنندگان پیشرفت داشته‌اند و واحدهای تولیدی تلاش بسیار زیادی برای پیشرفت در این بخش کرده‌اند.

وی اظهار کرد:  وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن انگیزه و اراده قوی در توسعه بخش ریلی دارند و کارها بسیار خوب در این حوزه پیش می‌رود.

رحمانی بیان کرد: همه واحد‌ها‌ی تولیدکننده واگن در ۱۰ سال آینده با تمام ظرفیت وارد بازار خواهند شد و در ۱۰ سال آینده ما به ۴۰هزار واگن باری، مسافری و لوکوموتیو نیازمند خواهیم بود که نشان دهنده بازار خوب این صنعت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: عمده‌ترین مشکل ما در بخش سفارش ساخت حوزه تأمین مالی است و طی صحبتی که با دولت شده این موضوع در حال پیگیری است و قرار شده تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش واگن مسافری ۷۵ درصد، واگن باری ۸۵ درصد و واگن ۳۳ درصد ساخت داخل شده و به سرعت در حال پیشرفت است.

رحمانی با اشاره به اینکه سفارش‌گزاری‌ها با اشاره به اینکه اگر سفارش گذاری‌ها تکمیل شود، ساخت داخل پیشرفت خواهد کرد، گفت: در حوزه ساخت واگن تقریبا به خودکفایی رسیده‌ایم و پیشرفت ۸۵ درصدی در زمینه ساخت داخل به آن معنا است که ما در حال خودکفایی در این حوزه هستیم و در تمامی دنیا هم ممکن است به همین میزان که در ایران تولید می‌شود، تولید کنند و نیاز به واردات داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ما به طور جدی از تولید داخل حمایت می‌کنیم و هر کجای صنعت که بتواند قطعه‌ای را در داخل تولید کند، از آن حمایت می‌کنیم و واحد‌های مصرف‌کننده هم موظف به خرید آن‌ها هستند.

وی اظهار کرد: امسال سال رونق تولید است و هر قطعه‌ای که در داخل تولید شود از واردات آن جلوگیری می‌شود و یا موانعی را ایجاد می‌کنیم که تولیدکننده با فراق خاطر به تولید خود بپردازد.

رحمانی با اشاره به اینکه رسانه‌ها هم از رونق تولید و تولید داخل باید حمایت کنند، افزود: به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند و به همین منظور دو سامانه از جمله سامانه نیاز که مخصوص دانش بنیان است را فعال کرده‌ایم البته سامانه‌های دیگری هم به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در این نمایشگاه از غرفه یک شرکت تولیدکننده قطعات الکترونیکی دانش بنیان بازدید کردیم و این شرکت اعلام کرد که می‌تواند قطعات الکترونیکی خودرو را هم تولید کند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مهم‌ترین علت توقف خودرو‌های تولید داخل در کف پارکینگ‌ها کمبود قطعات الکترونیکی و دانش بنیان است، گفت: می‌توانیم از این شرکت‌ها برای رفع این مشکل استفاده کنیم.

خبر استعفا شایعه بود

رحمانی در واکنش به سوال خبر استعفای خود گفت: آقای ربیعی سخنگوی دولت این موضوع را تکذیب کرده و این خبر یک شایعه بوده است و ما آمده‌ایم کار کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما