شناسهٔ خبر: 33430553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیش‌بینی برداشت بیش از 20 هزار تن گندم از مزارع شهرستان مشگین شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: در سال زارعی جاری و براساس کنترل زمین‌های کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان مشگین شهر برداشت شود.

صاحب‌خبر -

یوسف جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: در سال زارعی جاری و براساس کنترل زمین‌های کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان مشگین شهر برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۳۷ هزار هکتار از مزارع شهرستان مشگین شهر به زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۲ هزار هکتار آبی و ۳۵ هزار هکتار به صورت دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر در خصوص اقدامات انجام گرفته برای مبارزه با علف‌های هرز، تشریح کرد: در سال‌جاری در بیش از ۳ هزار هکتار از مزارع آبی و ۸ هزار هکتار از مزارع دیم بر علیه علف‌های هرز پهن‌برگ و باریک‌برگ مبارزه شده و تلاش می‌شود تا میزان خسارت علف‌های هرز به مزارع گندم به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: به‌ منظور دسترسی به حداکثر تولید گندم در سال‌جاری در سطح ۱۱۴ هکتار با بیماری‌ زنگ زرد گندم مبارزه شد.

جهانی گفت: با توجه به شرایط جوی، پیش بینی می شود ۲۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شود و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده امیدواریم بیش از ۱۸ هزار تن خرید تضمینی گندم درسال‌جاری داشته باشیم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۶۳۲

نظر شما