شناسهٔ خبر: 33428943 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

«رنگین‌کمان» از امروز پخش می‌شود

اولین قسمت از سری جدید " رنگین کمان" ساعت ۱۵ با فضای اجرای نمایشی روی آنتن می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تهیه کننده برنامه " رنگین کمان" از تغییر ساختار و محتوایی این برنامه خبر داد و گفت: در سری جدید رنگین کمان ما براین شدیم تا با کمک مشاوران،کارشناسان، روانشناسان و اساتید ی که در حوزه کودک و رسانه حضوری چشمگیر داشته اند تغیرات اساسی و بنیادی هم در فرم و هم محتوای برنامه انجام بدهیم.

سید محسن مناجاتی تهیه کننده برنامه" رنگین کمان" توضیح داد: با توجه به نیاز کودک امروز آیتم‌های مختلفی را طراحی کرده‌ایم که این آیتم‌ها می‌تواند جوابگوی نیازهای گوناگون کودک در حوزه سلامت، بهداشت، آموزش، تربیتی، تغذیه و .... باشد. این تغییرات در بخش‌های دیگر همچون؛ دکور، بخش‌های نمایشی، بازی‌ها، متن‌ها، پلاتوها، پلی‌بک‌ها اعمال شده است .

تهیه‌کننده رنگین کمان یاد آور شد: در سری جدید مجری صرفاً تنها یک اجرا کننده نیست و بیشتر بازیگر مجری است و در تمام پلاتوها و نمایش‌ها بعد بازیگری بر بُعد اجرا برتری دارد و چون مخاطبان کودک با ابعاد نمایشی بیشتر از اجرا ارتباط برقرار می‌کند.

مناجاتی گفت: در بخش عروسکی، یک کاراکتر روباه که تن پوش است به برنامه اضافه شده که به دلیل آوازخوان بودن و نوع رفتارش می‌تواند برای بچه ها بسیار جذابیت داشته باشد. همچنین در بخش بازی ها سعی بر آن شده تا بازی‌های طراحی شود که هم جنبه فیزیکی داشته باشد و هم جنبه فکری که جسم و ذهن کودک را با خود درگیر نماید .

تهیه کننده برنامه رنگین‌کمان در ادامه گفتگو با اشاره به بخش های دیگر تغییرات این برنامه تصریح کرد: در بخش تماشاگران، به این صورت است که دیگر بچه ها تنها تماشاگر صرف نیستند و در اکثر پلاتوها، از جمله مسابقات و قصه‌ها حضور فعال دارند و بخشی در این برنامه طراحی شده به نام زنگ تفریح که کودکان می‌توانند لحظاتی را به بازی، نقاشی و سرگرمی بپردازند تا زمان پخش برنامه خستگی بر آنها احاطه نداشته باشد و از حالت سکون و تماشاگر بودن محض بیرون بیایند .

اما تغییراتی که در بخش قصه‌گویی صورت گرفته به این صورت است که نقش بچه‌های حاضر در استودیو و همچنین بچه‌هایی که از پای تلویزیون بیننده این برنامه هستند نقش‌شان بسیار چشم گیرباشد بدین صورت که قصه‌گو در این استودیو قصه‌ای را تعریف می‌کند و از بچه‌ها به عنوان بازیگر استفاده خواهد کرد و یا بچه هایی که در استودیو حضور دارند برداشت ذهنی‌شان از قصه را به صورت نقاشی ترسیم می‌کنند و یا از بچه های داخل منزل خواسته می‌شود که اگر آنها جای نویسنده بودند چه قصه‌ای را برای ادامه این داستان طراحی می‌کردند و هر چیزی را که به ذهنشان می‌رسد نوشته و برای برنامه ارسال کنند و یا نقاشی آن داستان را برای برنامه ارسال کنند.

در سری جدید‌ «رنگین‌کمان»، مخاطب بیش از اجرا شاهد بازی‌های کیمیا گیلانی، امیرعباس حسینی، محمدرضا بهروز و میثم رستگار خواهد بود و شخصیت «خاله‌نرگس» در این قسمت حضور ندارد. این برنامه از امروز ساعت 15 به مدت 45 دقیقه پخش خود را آغاز خواهد کرد. «رنگین‌کمان» در سه روز آخر هفته(چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه) پخش می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما