شناسهٔ خبر: 33428320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور خبر داد؛

بهره برداری از بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در اراک تا سال آینده

اراک- دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی استان مرکزی در سال ۹۹ به عنوان بزرگ ترین پروژه احداث کتابخانه عمومی در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مختار پور پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از فرآیند ساخت کتابخانه مرکزی استان در اراک، با اشاره به برگزاری نشست معاونین نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مسئولین استانی اظهار داشت: در این نشست موضوعاتی در راستای همکاری و هم افزایی تکمیل ساخت کتابخانه مرکزی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در کشور تعداد مراکز استانی دارای کتابخانه مرکزی اندک است و از طرفی احداث این کتابخانه مرکزی یکی از پروژه هایی است که به دلیل مسایل مالی مدتی متوقف مانده بود به طوری که از سال ۸۴ زمین احداث این کتابخانه انتخاب شد و از سال ۹۳ احداث این پروژه آغاز شده است.

مختار پور افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه قرار شد با همت مضاعف، مشارکت و هم افزایی مسئولین استان و همچنین مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراحل ساخت این پروژه تا سال آینده به اتمام برسد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: این کتابخانه بنا به آمار مساحت و فضا، بزرگ ترین کتابخانه عمومی کشور محسوب می شود و امیدواریم در سال ۹۹ شاهد افتتاح این پروژه ملی باشیم.

مختار پور گفت: مساحت این کتابخانه ۱۹ هزار متر مربع است و در هفت طبقه احداث می شود و شامل سالن مطالعه نابینایان، کم بینایان، ترمینال های کامپیوتری، آرشیو مطبوعات و … خواهد بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر اساس قانون به عنوان بهره بردار در فرآیند ساخت و تکمیل کتابخانه هایی که توسط دولت، بخش خصوصی و خیرین ساخته می شود، حضور دارد و از طرفی در تجهیز، تامین منابع، پرسنل و خدمات مربوطه نیز مشارکت می کند.

وی افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور علاوه بر وظایف فوق در مرحله ساخت بعضی از پروژه ها مشارکت هایی انجام می دهد و این موارد شامل پروژه های کتابخانه مرکزی می شود.

مختار پور خاطر نشان کرد: تاکنون مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه صرف شده و اعتباری ۲۳ الی ۲۵ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه پیش بینی می شود.

وی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعتباری به مبلغ ۵ میلیارد تومان برای تکمیل این کتابخانه تخصیص داده و همچنین مقرر شد استانداری مبلغ ۱۰ میلیارد تومان (اعتباری که مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهور و اعتبارات استان است) برای تکمیل این پروژه اختصاص پیدا کند.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به نقش خیرین در تکمیل و ساخت کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: از ظرفیت خیرین در تکمیل و تاسیس این پروژه در بحث نما و بخش های مختلف استفاده خواهد شد.

نظر شما