شناسهٔ خبر: 33428214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشاورزی تنها بخش موثر در برابر تحریم‌ها است

معاون سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی گفت: تنها بخشی که قطعا در مقابل تحریم‌ها می‌تواند موثر باشد بخش کشاورزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌اکبر مویدی پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره ملی روز مزرعه در ایستگاه تحقیقاتی شهرستان اسلام آبادغرب، اظهار داشت: کشاورزی در کشور ما از پتانسیل بالایی برخوردار است و اهمیت زیادی دارد و هرچه برای آن تلاش کنیم، کم است.

معاون سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی افزود: با وجود مدیران بسیار خوب و خدوم در استان و با بهره‌گیری از نظام دانش‌بنیان می‌توانیم به آینده‌ای روشن و پیشرفت‌های قابل ملاحظه در عرصه کشاورزی امیدوار باشیم.

وی تصریح کرد: در روز مزرعه باید تمام کشاورزان و کارشناسان روحیه خوبی داشته باشند و برای تحقق این امر نیازی به صرف اعتبارات مالی نیست، هر کشاورز می‌تواند 100 نفر را آموزش دهد و استقبال خوبی هم شده است.

مویدی تاکید کرد: 500 برنامه کشاورزی تدوین شده و وظایف استان‌های در راستای برنامه‌ریزی‌های مربوطه برای رسیدن به اهداف مورد نظر مشخص شده است.

وی در ادامه با اشاره به تغییرات خوب و مثبت در حوزه کشاورزی، گفت: تغییرات خوب و مثبت سبب اتفاقات خوبی می‌شود و در حال حاضر یک‌هزار و 400 مرکز خدمات کشاورزی پراکنده زیر نظر جهاد کشاورزی در دهستان‌ها فعالیت می‌کنند.

مویدی تصریح کرد: کارشناسان مراکز تحقیقات باید علاوه بر انجام پروژه‌های تحقیقاتی در این مراکز، به منظور دستیابی به موفقیت‌های بیشتر، حتما برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون داشته باشند.

معاون سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی در پایان، گفت: تنها بخشی که قطعا در مقابل تحریم‌ها می‌تواند موثر باشد بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/پ

نظر شما