شناسهٔ خبر: 33427665 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اولدترافورد بعد از ده سال همچنان دلتنگ کریستیانو

سرنوشت غم‌انگیز شماره هفت یونایتد بعد از رونالدو

ده سال پیش زمانی که رونالدو منچستریونایتد را ترک کرد شوک بزرگی به شیاطین سرخ وارد شد، شوکی که باعث شد این تیم تا همین امروز برای جانشینی شماره 7 خود با مشکل مواجه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد از ده سال پیش، زمانی که کریستیانو رونالدو این تیم را ترک کرد تا امروز برای پیدا کردن ستاره گلزنی که بتواند پیراهن شماره هفت این تیم را به تن کرده و به معنای واقعی کلمه سزاوار پیراهن افسانه‌ای این باشگاه باشد برنیامده است.

 

رونالدو در دوران شش ساله حضورش در اولدترافورد برای شیاطین سرخ در 196 بازی به میدان رفت و 84 گل به ثمر رساند. رونالدو از زمان حضور در منچستریونایتد موفق شده پنج بار قهرمان چمپیونزلیگ شود و پنج بار توپ طلا را به خود اختصاص دهد اما منچستریونایتد بعد از حضور رونالدو در این سالها هر چه تلاش کرده نتوانسته شماره هفتی در حد و اندازه رونالدو پیدا کند.

 

از زمان ترک منچستریونایتد توسط رونالدو و عزیمت او به رئال مادرید، بازیکنانی که جانشین رونالدو در اولدترافورد شده‌اند در تلاش برای پر کردن جای خالی او و اسطوره‌های بزرگ پیش از او مثل جرج بست، برایان رابسون، دیوید بکام و اریک کانتونا ناموفق بوده و رویهم‌رفته تنها موفق به زدن 15 گل شده‌اند.

 

مایکل اوون، آنتونیو والنسیا، آنخل دی‌ماریا، ممفیس دیپای و شماره هفت فعلی یونایتد، الکسیس سانچس کاری کرده‌اند که پیراهن افسانه‌ای باشگاه به پیراهنی ترسناک برای فوتبالیست‌ها تبدیل شود. چرا که همه فوتبالیست‌هایی که به نام‌شان اشاره شد در این مدت در هر فصل میانگین 1.5 گل زده را ثبت کرده‌اند.

 

 

از میان همه جانشین‌های رونالدو، اولین جانشین او مایکل اوون کارنامه‌ای بهتر از سایرین داشته. اوون در فاصله سالهای 2009 تا 2011 سی و یک بار برای یونایتد به میدان رفت و موفق شد پنج گل به ثمر برساند. بعد از اوون نوبت به والنسیا رسید که ابتدا به عنوان وینگر راست به یونایتد آمده بود و شماره 25 را به تن می‌کرد ولی در فصل 2012-2013 با پیراهن شماره هفت به میدان رفت. ولی والنسیا در سی بازی تنها موفق شد یک گل برای یونایتد به ثمر برساند.

 

 

آنخل دی‌ماریا یک سال بعد پیراهن هفت یونایتد را بر تن کرد و نتیجه‌ای مشابه والنسیا بدست آورد. ممفیس دیپای در فصل 2015-2016 نفر بعدی‌ای بود که پیراهن افسانه‌ای شماره 7 را به تن کرد ولی او هم به سرنوشت نفرات قبلی دچار شد و در 29 بازی تنها دو گل برای شیاطین سرخ به ثمر رساند و در پایان فصل، یونایتد را به مقصد لیون ترک کرد.

 

 

بعد از او نوبت به شماره 7 فعلی یونایتد، الکسیس سانچس رسید که در یک فصل و نیم حضورش در اولدترافورد تا کنون موفق شده سه گل به ثمر برساند. انتظار می‌رود سانچس که در یونایتد دستمزد هنگفت هفته‌ای 500هزار پوند دریافت می‌کند امسال این تیم را ترک کرده و راهی باشگاهی دیگر شود.

 

 

با خروج سانچس از یونایتد باید دید این بار نوبت به کدام ستاره است تا پیراهن کریستیانو رونالدو را به تن کند. باید دید جانشین جدید رونالدو در یونایتد به سرنوشت پیشینیان خود دچار خواهد شد یا در نهایت یونایتد می‌تواند یک شماره هفت دلخواه بدست آورده و به داستان غم‌‌انگیز پیراهن شماره 7 خود پایان دهد؟

منبع: دیلی میل

 

نظر شما