شناسهٔ خبر: 33427333 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سارق جهیزیه عروس و داماد به دام افتاد + عکس

رئیس کلانتری ۱۷۰ کهریزک از دستگیری سارق منازل و جهیزیه کامل یک عروس و داماد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ ابراهیم شریفی مقدم رئیس کلانتری ۱۷۰ کهریزک اظهار کرد: از اواخر سال گذشته سرقت‌های سریالی از منازل این محدوده شدت گرفت، تااینکه روز گذشته متهم این سرقت‌ها توسط ماموران عملیات کلانتری شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر و همچنین از مخفیگاه این متهم تعداد پنج دستگاه ال. ای. دی به همراه مقادیر زیادی طلا و جواهر و یک دست جهیزیه کامل عروس و داماد کشف شد.

وی ادامه داد: از متهم تحقیقات صورت گرفت که وی مدعی شد جهیزیه مربوط به عروس و دامادی است که در شرف ازدواج بوده‌اند و توسط این متهم به سرقت رفته بود؛ متهم در زمینه شیوه و شگردش نیز مدعی بود با استفاده از یک دسته کلید با ۷۰ عدد کلید کامپیوتری در‌های خانه را باز می‌کرده است.

وی افزود: تحقیقات بیشتر از متهم صورت گرفت که وی توضیح داد سرقت را به عنوان شغل دومش انتخاب کرده بود و عصر‌ها در ایام بیکاری در کوچه و پس کوچه‌ها پرسه می‌زده است و وقتی با خانه‌ای که چراغ هایش خاموش بود روبرو می‌شد، زنگ درب این منازل را به صدا در می‌آورد و وقتی مطمئن می‌شد کسی در خانه نیست، با استفاده از یک دسته کلید اقدام به باز کردن در‌های خانه می‌کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم مدعی بود مدت‌هاست به شیشه روانگردان اعتیاد دارد و چندین سابقه کیفری نیز دارد که وقتی بازجویی‌های تخصصی از او صورت گرفت، متهم اعتراف کرد از بهمن ماه سال گذشته دوباره سرقت‌هایش را آغاز کرده است و در بدو ورود به خانه مالباخته‌ها ابتدا سراغ اموال ارزشمند مانند طلاجات و ارز و پول می‌رفت و اگر آن‌ها را کشف نمی‌کرد، در ادامه به سراغ دستگاه‌های ال. ای. دی موجود در خانه می‌رفت که با توجه به سبکی و گرانقیمت بودن شان به راحتی هدف سرقت قرار می‌گرفتند.

سرهنگ شریفی مقدم توضیح داد: متهم دستگاه‌های ال. ای. دی را به دو مالخر خود که آن‌ها نیز بازداشت شده اند به قیمت ۵۰۰ هزار تومان می‌فروخت و مالخر‌ها نیز این دستگاه‌ها را به قیمت ۴-۵ میلیون تومان می‌فروختند؛ بنابراین گزارش، ۲۲ مالباخته حین ورود به کلانتری اموال سرقتی خود را در میان لوازم کشف شده از سارق شناسایی و از متهم طرح شکایت کردند و در ادامه سارق با تشکیل پرونده ای، به مقام محترم قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما