شناسهٔ خبر: 33426209 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

حمله لفظی وزیر خارجه قطر به عربستان

ایسنا نوشت: وزیر خارجه قطر تاکید کرد: عربستان به عنوان قدرت برانگیزنده آشوب در منطقه عمل می‌کند و در بیشتر مواقع برای اعمال حاکمیت استبدادی خود از شیوه‌هایی چون اخاذی و فشار اقتصادی کمک می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

روزنامه گاردین چاپ انگلیس به نقل از محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در لندن اظهار کرد: عربستان به عنوان قدرتی که در خاورمیانه آشوب و تنش به پا می‌کند، شناخته می‌شود و این کشور غالباً برای اعمال حاکمیت استبدادی خود به شیوه اخاذی و فشار اقتصادی پناه می‌برد.

 

این مسؤول قطری گفت: به نظر می‌رسد بحران منطقه خلیج (فارس) موجب تشدید درگیری‌های دیگر در منطقه شده است و همین امر حل درگیری‌ها در لیبی و سومالی را دشوارتر کرده است.

 

آل ثانی افزود: عربستان تلاش می‌کند حاکمیت‌ها و دولت‌هایی همسو با خود ایجاد کند، در واقع ریاض و ابوظبی هر کشوری که در آنها مستبدان حاکمیت نداشته باشند را کشوری "تروریستی" می‌خواند.

وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه دوحه هدف تلاش‌های متعدد عربستان و امارات برای تحریف و خرابکاری مواجه بوده، گفت: برخی کشورهای که به حمایت عربستان و امارات نیاز دارند، برای دنبال کردن سیاست ضد قطر اخاذی می‌کنند و این مساله موجب ایجاد تنش‌های بسیاری در منطقه شاخ آفریقا و جنوب صحرا شده است.

آل ثانی درباره بحران فعلی سودان نیز، کشتاری که هفته گذشته در پی برهم زدن تحصن معترضان در مقابل فرماندهی کل ارتش این کشور در خارطوم انجام شد را "وحشیانه" توصیف کرد.

این مسؤول قطری در ادامه تاکید کرد: دوحه می‌خواهد به گروه میانجی‌ها در بحران میان ایران و آمریکا بپیوندند و بر این باور است که تهران پیش از لغو تحریم‌های اقتصادی هرگز با واشنگتن وارد گفت‌وگو نخواهد شد.

 

نظر شما