شناسهٔ خبر: 33415630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سالگرد شهید ‌ثابتی فردا در آبادان برگزار می‌شود

برادر شهید سید رضا ثابتی جزئیات برگزاری آئین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت برادر شهیدش اعلام کرد و گفت: این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم در آبادان انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید ریاض ثابتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: با حضور مردم قدرشناس استان خوزستان، جوانان، نوجوانان، طلاب، روحانیون، علما، دانشجویان، اساتید دانشگاه و ورزشکاران، آئین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت ورزشکار شهید سید رضا ثابتی از شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی در آبادان برگزار می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: این برنامه معنوی با حضور خانواده جوان ورزشکار شهید سید رضا ثابتی از شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه 22 خرداد ماه از ساعت 21 آغاز می‌شود.

برادر شهید سید رضا ثابتی در ادامه اضافه کرد: این آئین با حضور اقشار مختلف مردم، دوستان، آشنایان و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در مسجد الغدیر آبادان واقع در منطقه بریم برگزار می‌شود و مردم شهیدپرور آبادان و خرمشهر یاد و خاطره جوان شهید خود را گرامی می‌دارند.

وی بیان کرد: در آئین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت ورزشکار شهید سید رضا ثابتی از شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی یکی از فرماندهان سخنرانی می‌کند.

ثابتی اضافه کرد: همچنین ناصر حسنی عضو گروه تفحص شهدا در آئین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت ورزشکار شهید سید رضا ثابتی از شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی به مرثیه سرایی و نوحه خوانی می‌پردازد.

این برادر شهید از همه اهالی استان خوزستان به ویژه مردم شهیدپرور آبادان، خرمشهر، اروندکنار، مینوشهر و چوئبده دعوت کرد تا به منظور بزرگداشت مقام شامخ شهدا در آئین بزرگداشت سالگرد شهادت جوان ولایتمدار شهید سید رضا ثابتی حضور یابند.

شهید سید رضا ثابتی در تاریخ 30 شهریورماه سال 1356 در شهر آبادان دیده به جهان گشود و به عنوان پنجمین فرزند شادی را برای خانواده خود به ارمغان آورد.

وی یکی از جوانان ورزشکار آبادانی است که در اداره بندر و دریانوردی آبادان اشتغال داشت و برای پیگیری امور خود به دفاتر یکی از نمایندگان شهر خود در مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده بود.

این جوان رشید روز چهارشنبه 17 خرداد سال 1396 ماه مقارن با 12 رمضان المبارک سال 1438 هجری قمری در حمله تروریستی به مجلس، به دست تروریست‌ها به فیض شهادت نائل شد.

بعد از حادثه تروریستی مجلس این جوان آبادانی با خانواده خود تماسی برقرار نکرد و تماس‌هایی که با وی گرفته شد نیز پاسخ نداد، تا اینکه به خانواده‌اش اطلاع دادند در میان شهدا یک نفر غیرقابل شناسایی وجود دارد زیرا تیر به صورتش اصابت کرده بود و قابل تشخیص نیست.

برای شناسایی پیکر مطهر شهید سید رضا ثابتی دو نفر از بستگان به تهران مراجعه کردند که بر اساس مشخصات ظاهری پیکر پاکش شناسایی شد.

شهید سید رضا ثابتی از ورزشکاران آبادانی بود که برای تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و جم نیز به میدان رفت.

این جوان آبادانی هنگام شهادت 40 سال سن داشت و از وی دو فرزند دختر به یادگار مانده است.

شهرستان آبادان شهدای زیادی را به اسلام تقدیم کرده است که امیر سرلشکر سید علیرضا یاسینی، امیر سرتیپ شهید قاسم درآهکی، سردار شهید حسین امامی، شهید سید هادی پورهاشمی، شهید حامد هلالی، روحانی شهید کاظم سعیدی نیا، سردار شهید سعید سیاح طاهری، شهید سید حسین پورهاشمی، روحانی شهید احمد مکیان، شهید سید رضا ثابتی، شهید حمید طاهری و شهید جمال گودرزی از جمله آنها هستند.

انتهای پیام/ش

نظر شما