شناسهٔ خبر: 3339560 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیا سونی هزار کارمند بخش موبایل خود را اخراج می‌کند؟

خبرگزاری تسنیم: سونی تصمیم دارد تعداد شغل‌های خود را در بخش موبایل کاهش داده و به ۵۰۰۰ شغل برساند که ۳۰ درصد این تصمیم تا ماه مارس ۲۰۱۶ عملی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، روزنامه تجاری Nikkei در ژاپن روز چهارشنبه گزارشی را منتشر کرده است که بر اساس آن سونی تصمیم دارد 1000 کارمند خود در بخش اسمارت فون را اخراج کند. این کارمندان که اغلب از اروپا و چین خواهند بود قرار است اخراج و به جمع 1000 کارمند اخراج شده دراکتبر گذشته بپیوندند.

سونی تصمیم دارد تعداد شغل‌های خود را در بخش موبایل کاهش داده و به 5000 شغل برساند که 30 درصد این تصمیم تا ماه مارس 2016 عملی خواهد شد. البته فعلا سونی این گزارش را تایید نکرده است اما انتظار می‌رود در 4 فوریه که گزارش مالی این شرکت منتشر خواهد شد خبر اخراج کارمندان نیز به گوش برسد.

مدتی است که سونی از مشکلات مالی رنج می‌برد و تقریبا به هر دری می‌زند تا بتواند آن را تا حدودی بر طرف کند. چندی پیش نیز اخباری در خصوص کاهش تولید اسمارت فون‌ها شنیدیم. یکی از بخش‌های سودآور سونی بخش پلی استیشن 4 است که تبدیل به منبع درآمدی مناسب برای این شرکت شده است. علاوه بر این بخش تلویزیون و سنسور دوربین نیز سود خوبی برای این شرکت دارد.

سونی موبایل ایران نیز درخصوص اخراج 1000 کارمند بخش موبایل بیانیه‌ای را صادر کرده است که در طی آن گفته می‌شود این خبر چندان درست نیست (سونی فعلا چنین اطلاعیه‌ای را منتشر نکرده) و سونی تنها در سال مالی جاری تصمیم دارد بخش اسمارت فون‌های میان رده را بهبود بخشد.

زمان زیادی نیز تا معرفی پرچم‌دار این شرکت باقی نمانده است و انتظار می‌رود این محصول اکسپریا Z4 نامیده شود.

منبع: آی‌تی رسان

انتهای پیام/پ

نظر شما