شناسهٔ خبر: 33364414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان کرمانشاه وجود دارد

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی تولید ۸۳۰ هزار تنی گندم در استان کرمانشاه گفت: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره گندم در استان کرمانشاه وجود دارد.

صاحب‌خبر -

نوربخش حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به افزایش 90 درصد بارش‌ها در امسال نسبت به سال گذشته و افزایش 80 درصدی نسبت به سال گذشته عنوان کرد: 90 هزار از اراضی گندم استان آبی و بیش از 290 هزار هکتار از اراضی دیم هستند و پراکنش مطلوب بارش‌ها تأثیر بسیاری در تولید گندم دیم و حتی آبی استان دارد.

حاتمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 830 هزار تن گندم در استان تولید شود گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم 1700 تومان است اما عده‌ای دلال و سودجو با قیمت‌های وسوسه‌کننده به دنبال خرید گندم از کشاورز قبل از تولید هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: بخشی از این افراد سودجو هستند و گندم را از کشاورزان خریداری و در آینده در مراکز خرید عرضه می‌کنند و افرادی دیگر به منظور اخلال در سیستم اقتصادی کشور در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: از کشاورزان درخواست می‌شود از فروش و تحویل گندم به دلالان و افراد سودجو و ناشناخته خودداری کنند زیرا در سال‌های گذشته گاهی در حین خرید، قیمت محصولات تضمینی افزایش یافته و این افزایش قیمت تنها شامل افرادی می‌شود که گندم تولیدی خود را به مراکز دولتی تحویل دهند.

حاتمی گفت: با توجه به شرایط امروز کشور و نیاز مبرم به تأمین نهاده‌ها و محصولات غذایی افرادی که در این شرایط اقدام به عرضه خارج از شبکه محصولات خود کنند در راستای اهداف استکبار جهانی گام برمی‌دارند و خواسته یا ناخواسته اخلالی را در فرایند و روند اقتصادی کشور ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه براساس سیاست‌های تنظیمی دولت اقدامات مناسبی در استان انجام شده است افزود: تعداد مراکز خرید گندم از 64 مرکز به 80 مورد افزایش یافته و تمام ظرفیت سیلوهای ذخیره‌سازی گندم در 13 شهرستان تخلیه و آماده ذخیره‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه با وجود پیش‌بینی تولید 830 هزار تن گندم در استان، حدود یک میلیون و 459 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی در مراکز خرید و سیلوها وجود دارد بیان کرد: این موضوع بخش عمده‌ای از مشکلات سال گذشته را رفع می‌کند و کشاورزان در کوتاهترین زمان و کمترین زحمت محصول خود را تحویل می‌دهند.

حاتمی با بیان اینکه 95 کارشناس جهاد کشاورزی بر برداشت و کارکرد کمباین‌ها نظارت دارند گفت: در تمامی مراکز خرید استان نمایندگان جهاد کشاورزی حضور دارند و بر روند افت‌زنی و نحوه تحویل محصول نظارت دارند و تمام باسکول‌ها استانداردسازی شده‌اند.

انتهای پیام / ز

نظر شما