شناسهٔ خبر: 33359846 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر صهیونیست: در دوره «عباس» دیگر مذاکره‌ای میان اسرائیل و فلسطین وجود نخواهد داشت

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تأکید کرد، در دوره رئیس فعلی تشکیلات خودگردان به هیچ وجه مذاکرات سازش ادامه پیدا نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گلعاد آردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در دوره «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان هیچ مذاکره‌ای میان این رژیم و فلسطینی‌‌ها وجود نخواهد داشت.

کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از آردان تأکید کرد: در دوره ابومازن هیچ مذاکره سیاسی انجام نمی‌شود؛ تشکیلات خودگردان فلسطین باید بداند تحریم اسرائیل و آمریکا و حمایت از تروریسم منجر به صلح نمی‌شود و هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در آوریل 2014 به دلیل مخالفت تل‌آویو با توقف شهرک‌سازی، قبول مرزهای 1967 به عنوان مبدأ مذاکرات و نیز مخالفت با آزادی برخی اسرا متوقف شد. این مذاکرات حدود 20 سال در جریان بود اما هیچ نتیجه‌ قابل ذکری نداشت.

گلعاد آردان در ادامه از اظهارات «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی درباره حق داشتن رژیم صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری استقبال کرد (جزئیات بیشتر).

از زمانی که «دونالد ترامپ» در سال 2017 به ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شد، دولت این کشور در راستای طرحی برای حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی موسوم به «معامله قرن» کار می‌کند؛ طرحی که اگر اجرایی شود فلسطینی‌ها باید امتیازدهی‌های ظالمانه‌ای به نفع «اسرائیل» از جمله درباره وضعیت قدس و حق بازگشت داشته باشند.

اواخر سال گذشته (1397)  تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، عُمان پیشنهادهایی برای مذاکره میان تشکیلات خودگردان و طرف اسرائیلی مطرح کرده است.

شبکه تلویزیونی «ریشت کان» گزارش داد، مقامات عالیرتبه عمانی طی دیدار با همتایان آمریکایی خود چند پیشنهاد درباره مسائل اساس مذاکرات اسرائیلی-فلسطینی ارائه داده‌اند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی سپس اعلام کرد، مسئولان عمانی تأکید کرده‌اند تمایلی به میانجی‌گری میان طرفین ندارند و این ایده‌ها را در راستای کمک به آمریکا برای حصول راه‌حل در موضوع مذاکره میان طرفین فلسطینی مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/م

 

نظر شما