شناسهٔ خبر: 33352828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

لایو خبر - 19 خرداد 98

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه قطر: در حال مذاکره با تهران و واشنگتن در راستای پایان به تنش‌ها هستیم
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۲۲:۰۱

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر روز یکشنبه گفت که اقتصاد ایران از فشار سنگینی رنج می‌برد اما تهران 40 سال است که با تحریم‌ها زندگی کرده است.

وی در ادامه گفت که دوحه در حال مذاکره با تهران و واشنگتن در راستای پایان به تنش‌هاست

خودروهای وارداتی ۲۰ درصد ارزان شدند؛ ۷ هزار خودرو در گمرک خاک می‌خورند
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۲۱:۵۳

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص روند شماره‌گذاری خودروهای ترخیص شده گفت: نزدیک به ۷ هزار خودرو ترخیص شده‌اند اما همچنان امکان شماره‌گذاری آن‌ها وجود ندارد و در این زمینه مشکلاتی مطرح است.

بازهم قالیباف، بازهم گلایه از اصولگرایان و ماجرای انتخابات 96: بنده به نواصولگرایی معتقدم
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۲۱:۵۲

محمدباقر قالیباف گفت: تا زمانی که اصولگرایان در مسیر گذشته حرکت کنند، نمی توانند کار جدی و اساسی انجام دهند. در انتخابات 96 همه فکر می کنند که اصول وحدت رعایت شد. درحالی که این برداشت درست نیست. گرچه به صورت شکلی وحدت رعایت شد ولی به صورت محتوایی رعایت نشد

برانکو تا ۳۰ خرداد به پرسپولیس مهلت داد
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۹:۵۵

سرمربی پرسپولیس به مسئولان این باشگاه فرصت نهایی خود را اعلام کرده و به این باشگاه مهلت داده که تا ۳۰ خرداد با او تسویه حساب کنند و در صورتی که مطالباتش پرداخت نشود او هم قرارداد سال آینده خود را فسخ خواهد کرد.

ظریف: آلمان به دنبال ادامه حیات برجام است؛ آمریکا مزاحم نشود / نه تنها به آمریکا نیازی نداریم بلکه به دنبال ارتباط با آنها هم نیستیم
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۸:۴۶

لایو خبر - 19 خرداد 98

محمدجواد ظریف گفت که آمریکا نیازی نیست کاری را انجام دهد بلکه صرفا نباید مانع و مزاحم روابط ایران با سایر کشورهای دنیا شود. ما نه تنها به آمریکا نیازی نداریم بلکه به دنبال ارتباط با آنها هم نیستیم، جنگ اقتصادی هم که آقای ترامپ به آن اشاره کرده از نظر ما تروریسم اقتصادی است لذا باید متوقف شود و برای روابط ما مزاحمت ایجاد نکنند.

وزیر امور خارجه گفت: مردم و افکار عمومی در سطح بین الملل تبلیغات آمریکا را بر اساس اقدامات آنها می‌سنجند، با توجه به این مسائل ما در کمیسیون امنیت ملی مجلس با نمایندگان به تبادل نظر پرداختیم، همچنین نمایندگان درباره همسایگان نکات قابل توجهی را مطرح کردند.آلمان به دنبال ادامه حیات برجام است البته جمهوری اسلامی تاکنون بر اساس برجام عمل کرده و اقدامات اخیر جمهوری اسلامی هم بر اساس برجام است، در واقع همانطور که برجام از کشورهای غربی خواسته، ما آثار عادی سازی روابط را باید ببینیم نه آنکه صرفا شاهد صحبت از عادی سازی باشیم.

احتمال تغییر ساعت کاری ادارات در برخی استان‌ها
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۷:۲۳

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به تغییر ساعت ادارات در تابستان سال گذشته گفت: تغییر ساعت اداری سال گذشته انجام گرفت و در استان‌هایی نتایج مناسبی در پی داشت. از این طریق سال گذشته حدود ۲۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت گرفت.

دریافت مالیات از املاک خالی در سال آینده
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۶:۵۸

پس از تغییر وزیر راه و شهرسازی و روی کار آمدن محمد اسلامی به جای عباس آخوندی، اسلامی موافقت خود را با قانون مالیات بر عایدی سرمایه اعلام کرد. یکی از اهداف این قانون، مالیات‌ستانی از سفته‌بازان بازار مسکن عنوان می‌شود. اقدامی که به زعم کارشناسان می‌تواند حجم زیادی از ۲.۵ میلیون مسکن خالی کشور را وارد بازار مصرف کند. بنا به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، این قانون در کمیسیون تصویب شده است. حالا قرار است جزئیات طرح در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

امروز هم مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن، راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان را برای سال ۹۹ اجرایی و عملیاتی دانسته و گفته است: جلسات متعددی با شرکتی که قرار است شناسایی الزام‌های اجرایی‌شدن سامانه را انجام دهد، داشته‌ایم. امیدوار هستیم در اولین فرصت، عقد قراردادی را با این شرکت برای شروع کار داشته باشیم.

سقوط آزاد قیمت خودرو در بازار/ پراید ۱۳۱ به ۴۳ میلیون تومان رسید
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۵:۲۸

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو درباره قیمت کنونی خرد و فروش پراید گفت: پراید ۱۳۱ هر چند ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده است اما بالاتر از ۴۳ میلیون تومان خریدار ندارد و به زودی بر همین قیمت تثبیت می شود.

او با اشاره به اینکه ریزش قیمت‌ها امروز بسیار قابل توجه است، گفت: امروز قیمت خودروی ۴۰۵ هر چند از سوی برخی سایت‌ها ۸۵ میلیون تومان اعلام شده است اما همکاران ما این خودرو را بالاتر از ۸۰ میلیون تومان نمی‌خرند.

موتمنی با اشاره به اینکه قیمت پژو پارس نیز از ۱۱۵ میلیون تومان ابتدا به ۱۰۴ میلیون تومان و سپس به ۹۸ میلیون تومان رسید، گفت: خودروی پژو پارس امروز بالاتر از ۹۴ میلیون تومان خریدار ندارد و احتمالا با طی همین روند به ۸۶ میلیون تومان خواهد رسید.

سخنگوی قوه قضاییه: تقاضای آزادی نزار زاکا در حال بررسی است/ برای پرونده نجفی فعلاً وقت رسیدگی تعیین نشده
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۴:۵۷

لایو خبر - 19 خرداد 98

 غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: نزار زاکا تقاضای آزادی مشروط کرده و تقاضایی هم از سوی رئیس جمهور لبنان در ارتباط با مساعدت در مورد این محکوم واصل شده که این تقاضا و بررسی‌های قضائی در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی انجام می‌شود.

وی درباره زمان رسیدگی به این پرونده در دادگاه گفت: وقتی فعلاً برای رسیدگی به این پرونده تعیین نشده زیرا برای تعیین وقت رسیدگی فرایند قانونی لازم است که باید این فرایند قانونی انجام شود و تا زمانی که این فرایند انجام نشده وقت رسیدگی تعیین نمی‌شود. ما در ضوابط و مقررات قانونی پرونده را پیش می‌بریم.

القاصی مهر دادستان تهران ۱۳ خردادماه از صدور کیفرخواست پرونده «محمدعلی نجفی» و ارسال آن به دادگاه خبر داد.

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۴:۱۶

لایو خبر - 19 خرداد 98

به‌مناسبت عید سعید فطر رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات ۶۹۱ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۶۹۱ نفر از محکومان را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

قاضی کشکولی، مسئول رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۳:۵۰

لایو خبر - 19 خرداد 98

پرونده محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران که به قتل عمد همسر دومش متهم شده، برای رسیدگی به شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی ارجاع شد.

قاضی کشکولی در کارنامه کاری خود سابقه رسیدگی به پرونده‌های مهمی همچون سعید مرتضوی مدیرعامل اسبق تامین اجتماعی و محمد ثلاث قاتل سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در فاجعه خیابان پاسداران را دارد.

محسن هاشمی: نه تقدیس رهبری موجب تعمیق و تقویت رابطه می‌شود، نه تخریب ولایت فقیه موجب تقویت ایران
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۳:۰۵

محسن هاشمی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی، شاهد تقدیس، تملق و غلو در مورد رهبری امام خمینی و آیت الله خامنه ای از سوی جریانات تندرو بوده ایم، تصریح کرد: همچنین در برابر، جریاناتی نیز براساس منافع خود، به دنبال تضعیف، تخریب و تصغیر جایگاه ولایت فقیه و رهبری نظام بوده اند که نتیجه عملکرد هر دو این جریانات که در جناح های راست و چپ متغیر بوده به زیان منافع ملی و برخلاف موازین اسلامی و علمی است.

رییس شورای شهر تهران افزود: ولی فقیه نیز مانند هر انسان دیگری است و اگرچه دانش فردی، مشاوره و بررسی های کارشناسی و لطف الهی موجب کاهش اشتباهات او می شود اما در آموزه های دینی هیچ حاکمی خود را نباید بری از خطا و اشتباه بداند.

مجازات اسیدپاشی با قصد ایجاد ناامنی اعدام است
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۲:۵۵

نمایندگان مجلس تصویب کردند که در مواردی که اسیدپاشی به قصد ارعاب و ایجاد ناامنی در جامعه باشد به نحوی که موجب ناامنی در جامعه شود؛ اقدام مرتکب افساد فی الارض محسوب و به مجازات آن محکوم می‌شود.

انتقادات تند میردامادی از کرباسچی: شادمانه به نجفی که زمین خورده لگد می زنی
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۲:۲۵

محسن میردامادی نوشت: در هیچ یک از جلساتی که بحث آقای نجفی مطرح بود آقای کرباسچی یا فرد دیگری کلمه‌ای در مورد مسائلی که اخیرا حول و حوش آقای نجفی گفته می‌شود مطرح نکرد. حتی آقای مرعشی، که آقای کرباسچی ارتباط نزدیکی با ایشان دارد و قاعدتا اگر نکته منفی در مورد آقای نجفی داشت باید حداقل به ایشان اطلاع می‌داد ، زمانی که به عنوان یکی از نامزدهای مورد نظر شورای شهر برای شهرداری تهران برنامه پیشنهادی خود را در جلسه شورا ارائه داد به دوستان شورا توصیه کرد به آقای نجفی برای مسئولیت شهرداری رای دهند.

کرباسچی: چهارم مرداد ۹۶ پیام دادند شهرداری نجفی با چالش مواجه می‌شود
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۱:۰۱

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در یادداشتی درباره توئیت خود پس از قتل همسر دوم محمدعلی نجفی و همچنین ماجرای شهردارشدن محمدعلی نجفی، توضیحات تازه ای ارائه داد.

او نوشت: در چهارم مرداد ماه 1396 از ناحیه برخی مقامات مجلس شورای اسلامی به دوستان پیامی رسید که شهرداری دکتر محمدعلی نجفی به علت مسائل شخصی ایشان با چالش‌های بزرگی مواجه می‌شود. پیامی که با بی‌اعتنایی دوستان مواجه شد.

در 25 مردادماه 1396 در جلسه‌ای با حضور سران همه‌ی احزابی که در شورای شهر تهران نماینده دارند و نیز با حضور 2 یا 3 نفر از اعضای شورای شهر از سوی یکی از دوستان اعلام شد که عالی‌ترین نهادهای سیاسی کشور با شهرداری دکتر نجفی مخالفند. در همان جلسه یکی از اعضای شورای شهر مخالفت یکی از دستگاه‌های امنیتی با شهرداری ایشان را اعلام می‌کند.

ظریف: سفر نخست وزیر ژاپن فرصتی برای پیدا کردن یک «راه حل» است
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۹:۴۸

محمد جواد ظریف در حاشیه برنامه ای با عنوان " ماموریت من" در مدرسه علامه حلی در جمع خبرنگاران در خصوص سفر قریب الوقوع مقامات خارجی به تهران اظهار داشت: سفر نخست وزیر ژاپن و وزیر امور خارجه آلمان و همچنین سفر آقای روحانی به بیشکک و دوشنبه که در آن فرصت دیدار با رهبران این دو کشور را فراهم می آورد فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران در جهت تبیین سیاست‌های خود، آینده پیش‌رو و همچنین پیدا کردن راه حل برای برخورد با سیاست هایی فراهم می آورد که همه دنیا را هدف قرار داده‌ است.

وزیر امور خارجه در خصوص ضرب الاجلی که ایران برای اروپایی ها تعیین کرده است،گفت: بحث ضرب الاجل مطرح نیست بلکه بحث برنامه جمهوری اسلامی ایران است. ما برنامه خود را اعلام کردیم و گفتیم در ۶۰ روز اول این اقدام را انجام می‌دهیم و در ۶۰ روز بعدی اقدامات دیگری انجام خواهیم داد و بعد هم برای اقدامات بعدی تصمیم خواهیم گرفت.

ظریف یادآورشد: لذا بحث ضرب‌الاجل نیست و آنها می‌توانند اگر اقدامی انجام می دهند بر اساس وظایف خودشان باشد و ما هم اقدامات خود را یا متوقف می‌کنیم یا به تناسب اقدامات آنها تصمیم گیری خواهیم داشت.

فائو: حمله ملخ‌ها به ایران عمدی نبود اما کشورهای عربی کم‌کاری کردند
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۸:۵۶

سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: بر اساس اعلام نماینده فائو، عربستان در سطح 150 هزار هکتار با ملخ های صحرایی مبارزه انجام داده اما ایران بیش از 450 هزار هکتار مبارزه داشته است و پیش بینی می شود تا شهریور ما این رقم به 700 هزار هکتار برسد که این امر نشان دهنده کم کاری عربستان، امارات، قطر، عمان و یمن است.

آلمان: اروپا برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران طرح دارد
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۸:۵۵

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در جریان سفرش به بغداد، گفت که اروپا برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نیز تعاملات تجاری با این کشور طرحی را ارائه کرده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۸:۵۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

لینک کوتاه کپی لینک

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر روز یکشنبه گفت که اقتصاد ایران از فشار سنگینی رنج می‌برد اما تهران 40 سال است که با تحریم‌ها زندگی کرده است.

وی در ادامه گفت که دوحه در حال مذاکره با تهران و واشنگتن در راستای پایان به تنش‌هاست

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص روند شماره‌گذاری خودروهای ترخیص شده گفت: نزدیک به ۷ هزار خودرو ترخیص شده‌اند اما همچنان امکان شماره‌گذاری آن‌ها وجود ندارد و در این زمینه مشکلاتی مطرح است.

محمدباقر قالیباف گفت: تا زمانی که اصولگرایان در مسیر گذشته حرکت کنند، نمی توانند کار جدی و اساسی انجام دهند. در انتخابات 96 همه فکر می کنند که اصول وحدت رعایت شد. درحالی که این برداشت درست نیست. گرچه به صورت شکلی وحدت رعایت شد ولی به صورت محتوایی رعایت نشد

سرمربی پرسپولیس به مسئولان این باشگاه فرصت نهایی خود را اعلام کرده و به این باشگاه مهلت داده که تا ۳۰ خرداد با او تسویه حساب کنند و در صورتی که مطالباتش پرداخت نشود او هم قرارداد سال آینده خود را فسخ خواهد کرد.

لایو خبر - 19 خرداد 98

محمدجواد ظریف گفت که آمریکا نیازی نیست کاری را انجام دهد بلکه صرفا نباید مانع و مزاحم روابط ایران با سایر کشورهای دنیا شود. ما نه تنها به آمریکا نیازی نداریم بلکه به دنبال ارتباط با آنها هم نیستیم، جنگ اقتصادی هم که آقای ترامپ به آن اشاره کرده از نظر ما تروریسم اقتصادی است لذا باید متوقف شود و برای روابط ما مزاحمت ایجاد نکنند.

وزیر امور خارجه گفت: مردم و افکار عمومی در سطح بین الملل تبلیغات آمریکا را بر اساس اقدامات آنها می‌سنجند، با توجه به این مسائل ما در کمیسیون امنیت ملی مجلس با نمایندگان به تبادل نظر پرداختیم، همچنین نمایندگان درباره همسایگان نکات قابل توجهی را مطرح کردند.آلمان به دنبال ادامه حیات برجام است البته جمهوری اسلامی تاکنون بر اساس برجام عمل کرده و اقدامات اخیر جمهوری اسلامی هم بر اساس برجام است، در واقع همانطور که برجام از کشورهای غربی خواسته، ما آثار عادی سازی روابط را باید ببینیم نه آنکه صرفا شاهد صحبت از عادی سازی باشیم.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به تغییر ساعت ادارات در تابستان سال گذشته گفت: تغییر ساعت اداری سال گذشته انجام گرفت و در استان‌هایی نتایج مناسبی در پی داشت. از این طریق سال گذشته حدود ۲۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت گرفت.

پس از تغییر وزیر راه و شهرسازی و روی کار آمدن محمد اسلامی به جای عباس آخوندی، اسلامی موافقت خود را با قانون مالیات بر عایدی سرمایه اعلام کرد. یکی از اهداف این قانون، مالیات‌ستانی از سفته‌بازان بازار مسکن عنوان می‌شود. اقدامی که به زعم کارشناسان می‌تواند حجم زیادی از ۲.۵ میلیون مسکن خالی کشور را وارد بازار مصرف کند. بنا به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، این قانون در کمیسیون تصویب شده است. حالا قرار است جزئیات طرح در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

امروز هم مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن، راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان را برای سال ۹۹ اجرایی و عملیاتی دانسته و گفته است: جلسات متعددی با شرکتی که قرار است شناسایی الزام‌های اجرایی‌شدن سامانه را انجام دهد، داشته‌ایم. امیدوار هستیم در اولین فرصت، عقد قراردادی را با این شرکت برای شروع کار داشته باشیم.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو درباره قیمت کنونی خرد و فروش پراید گفت: پراید ۱۳۱ هر چند ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده است اما بالاتر از ۴۳ میلیون تومان خریدار ندارد و به زودی بر همین قیمت تثبیت می شود.

او با اشاره به اینکه ریزش قیمت‌ها امروز بسیار قابل توجه است، گفت: امروز قیمت خودروی ۴۰۵ هر چند از سوی برخی سایت‌ها ۸۵ میلیون تومان اعلام شده است اما همکاران ما این خودرو را بالاتر از ۸۰ میلیون تومان نمی‌خرند.

موتمنی با اشاره به اینکه قیمت پژو پارس نیز از ۱۱۵ میلیون تومان ابتدا به ۱۰۴ میلیون تومان و سپس به ۹۸ میلیون تومان رسید، گفت: خودروی پژو پارس امروز بالاتر از ۹۴ میلیون تومان خریدار ندارد و احتمالا با طی همین روند به ۸۶ میلیون تومان خواهد رسید.

لایو خبر - 19 خرداد 98

 غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: نزار زاکا تقاضای آزادی مشروط کرده و تقاضایی هم از سوی رئیس جمهور لبنان در ارتباط با مساعدت در مورد این محکوم واصل شده که این تقاضا و بررسی‌های قضائی در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی انجام می‌شود.

وی درباره زمان رسیدگی به این پرونده در دادگاه گفت: وقتی فعلاً برای رسیدگی به این پرونده تعیین نشده زیرا برای تعیین وقت رسیدگی فرایند قانونی لازم است که باید این فرایند قانونی انجام شود و تا زمانی که این فرایند انجام نشده وقت رسیدگی تعیین نمی‌شود. ما در ضوابط و مقررات قانونی پرونده را پیش می‌بریم.

القاصی مهر دادستان تهران ۱۳ خردادماه از صدور کیفرخواست پرونده «محمدعلی نجفی» و ارسال آن به دادگاه خبر داد.

لایو خبر - 19 خرداد 98

به‌مناسبت عید سعید فطر رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات ۶۹۱ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۶۹۱ نفر از محکومان را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

لایو خبر - 19 خرداد 98

پرونده محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران که به قتل عمد همسر دومش متهم شده، برای رسیدگی به شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی ارجاع شد.

قاضی کشکولی در کارنامه کاری خود سابقه رسیدگی به پرونده‌های مهمی همچون سعید مرتضوی مدیرعامل اسبق تامین اجتماعی و محمد ثلاث قاتل سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در فاجعه خیابان پاسداران را دارد.

محسن هاشمی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی، شاهد تقدیس، تملق و غلو در مورد رهبری امام خمینی و آیت الله خامنه ای از سوی جریانات تندرو بوده ایم، تصریح کرد: همچنین در برابر، جریاناتی نیز براساس منافع خود، به دنبال تضعیف، تخریب و تصغیر جایگاه ولایت فقیه و رهبری نظام بوده اند که نتیجه عملکرد هر دو این جریانات که در جناح های راست و چپ متغیر بوده به زیان منافع ملی و برخلاف موازین اسلامی و علمی است.

رییس شورای شهر تهران افزود: ولی فقیه نیز مانند هر انسان دیگری است و اگرچه دانش فردی، مشاوره و بررسی های کارشناسی و لطف الهی موجب کاهش اشتباهات او می شود اما در آموزه های دینی هیچ حاکمی خود را نباید بری از خطا و اشتباه بداند.

نمایندگان مجلس تصویب کردند که در مواردی که اسیدپاشی به قصد ارعاب و ایجاد ناامنی در جامعه باشد به نحوی که موجب ناامنی در جامعه شود؛ اقدام مرتکب افساد فی الارض محسوب و به مجازات آن محکوم می‌شود.

محسن میردامادی نوشت: در هیچ یک از جلساتی که بحث آقای نجفی مطرح بود آقای کرباسچی یا فرد دیگری کلمه‌ای در مورد مسائلی که اخیرا حول و حوش آقای نجفی گفته می‌شود مطرح نکرد. حتی آقای مرعشی، که آقای کرباسچی ارتباط نزدیکی با ایشان دارد و قاعدتا اگر نکته منفی در مورد آقای نجفی داشت باید حداقل به ایشان اطلاع می‌داد ، زمانی که به عنوان یکی از نامزدهای مورد نظر شورای شهر برای شهرداری تهران برنامه پیشنهادی خود را در جلسه شورا ارائه داد به دوستان شورا توصیه کرد به آقای نجفی برای مسئولیت شهرداری رای دهند.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در یادداشتی درباره توئیت خود پس از قتل همسر دوم محمدعلی نجفی و همچنین ماجرای شهردارشدن محمدعلی نجفی، توضیحات تازه ای ارائه داد.

او نوشت: در چهارم مرداد ماه 1396 از ناحیه برخی مقامات مجلس شورای اسلامی به دوستان پیامی رسید که شهرداری دکتر محمدعلی نجفی به علت مسائل شخصی ایشان با چالش‌های بزرگی مواجه می‌شود. پیامی که با بی‌اعتنایی دوستان مواجه شد.

در 25 مردادماه 1396 در جلسه‌ای با حضور سران همه‌ی احزابی که در شورای شهر تهران نماینده دارند و نیز با حضور 2 یا 3 نفر از اعضای شورای شهر از سوی یکی از دوستان اعلام شد که عالی‌ترین نهادهای سیاسی کشور با شهرداری دکتر نجفی مخالفند. در همان جلسه یکی از اعضای شورای شهر مخالفت یکی از دستگاه‌های امنیتی با شهرداری ایشان را اعلام می‌کند.

محمد جواد ظریف در حاشیه برنامه ای با عنوان " ماموریت من" در مدرسه علامه حلی در جمع خبرنگاران در خصوص سفر قریب الوقوع مقامات خارجی به تهران اظهار داشت: سفر نخست وزیر ژاپن و وزیر امور خارجه آلمان و همچنین سفر آقای روحانی به بیشکک و دوشنبه که در آن فرصت دیدار با رهبران این دو کشور را فراهم می آورد فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران در جهت تبیین سیاست‌های خود، آینده پیش‌رو و همچنین پیدا کردن راه حل برای برخورد با سیاست هایی فراهم می آورد که همه دنیا را هدف قرار داده‌ است.

وزیر امور خارجه در خصوص ضرب الاجلی که ایران برای اروپایی ها تعیین کرده است،گفت: بحث ضرب الاجل مطرح نیست بلکه بحث برنامه جمهوری اسلامی ایران است. ما برنامه خود را اعلام کردیم و گفتیم در ۶۰ روز اول این اقدام را انجام می‌دهیم و در ۶۰ روز بعدی اقدامات دیگری انجام خواهیم داد و بعد هم برای اقدامات بعدی تصمیم خواهیم گرفت.

ظریف یادآورشد: لذا بحث ضرب‌الاجل نیست و آنها می‌توانند اگر اقدامی انجام می دهند بر اساس وظایف خودشان باشد و ما هم اقدامات خود را یا متوقف می‌کنیم یا به تناسب اقدامات آنها تصمیم گیری خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: بر اساس اعلام نماینده فائو، عربستان در سطح 150 هزار هکتار با ملخ های صحرایی مبارزه انجام داده اما ایران بیش از 450 هزار هکتار مبارزه داشته است و پیش بینی می شود تا شهریور ما این رقم به 700 هزار هکتار برسد که این امر نشان دهنده کم کاری عربستان، امارات، قطر، عمان و یمن است.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در جریان سفرش به بغداد، گفت که اروپا برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نیز تعاملات تجاری با این کشور طرحی را ارائه کرده است.

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

نظر شما