شناسهٔ خبر: 33348157 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شوک رنکینگ اتحادیه جهانی به کشتی ایران!

محسن محمودصفری: مسابقات جهانی ‌کشتی در سال ۲۰۱۹ به میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد. تیم ایران با ۱۰ کشتی در این مسابقات حاضر خواهد شد که شش کشتی‌گیر ایران علاوه بر کسب مدال برای کسب سهمیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ تلاش خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

با توجه به اعلام اتحادیه جهانی کشتی قرعه کشتی مسابقات جهانی طبق سید بندی این اتحادیه انجام خواهد شد  که نفرات اول و دوم هر وزن تا فینال مسابقات با یکدیگر رودرو نخواهند شد و نامشان در دو طرف جدول قرار خواهد گرفت.

  • ششم قرعه سخت  در انتظار کشتی‌گیران  

طبق رنکینگ اعلام شده توسط اتحادیه جهانی کشتی جز علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم(وزن غیر المپیکی) باقی کشتی‌گیران ایران شرایط خوبی ندارند. کشتی‌گیران ایران یا در رده هشتم به بعد  رنکینگ اتحادیه قرار گرفته اند یا اگر جایگاهشان بین  نفر اول تا پنج است از جایگاهی متزلزل برخوردارند. رضا اطری سبک وزن احتمالی ایران در مسابقات جهانی قزاقستان در رده دوازدهم قرار دارد که با توجه به حضور این وزن در مسابقات المپیک باید گفت اطری به هیچ وجه شرایط خوبی ندارد و نباید انتظار قرعه آسان برای او داشت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم با توجه به اتفاقاتی که در جام ساساری برای محمد باقر یخکشی افتاد در حال حاضر او در جایگاه بیستم قرار دارد و اصلا امیدی به حضور او در جمع نفرات برتر این وزن نیست. در وزن ۶۵ کیلوگرم که اتفاقا المپیکی هم است هیچ کشتی‌گیری از ایران  در بین نفرات اول تا بیستم دیده نمی‌شود! با این شرایط نباید انتظار قرعه مناسب برای نماینده ایران در مسابقات جهانی قزاقستان انتظار داشت.

یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم با ۲۸ امتیاز در رده پنجم قرار دارد که با توجه به اخلاف دو  امتیازی بین نفرات پنجم تا هشتم نباید این جایگاه نقطه امنی برای امامی قلمداد شود. در وزن المپیکی  ۷۴ کیلوگرم نمایندگان ایران اصلا جایگاه خوبی ندارند و تا نفر بیستم اسمی از کشتی‌گیران ایران نیست! در وزن۷۹ کیلوگرم بهمن تیموری در رده هفدهم قرار دارد. او هم مثل بسیاری دیگر از کشتی‌گیران ایران در صورت ملی پوش شدن  نباید انتظار قرعه خوبی در قزاقستان را داشته باشد.

در دیگری وزن المپیکی، ۸۶ کیلوگرم ستاره نامدار این روزهای کشتی ایران حسن یزدانی نامش به چشم می‌خورد. یزدانی در حال حاضر در رده سوم قرار دارد که اختلاف سه امتیازی با نفر چهارم سبب نگرانی در خصوص قرعه او در مسابقات جهانی شده است. یزدانی برای کسب جایگاه مناسب در رنکینگ اتحادیه جهانی حتما باید در جام یاشاردوغو شرکت و کسب مدال کند.

علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار دارد و با توجه به حضور کاکس آمریکایی در رده اول رنکینگ، احتمال رویارویی این دو کشتی‌گیر تا فینال مسابقات جهانی  وجود نخواهد داشت که این بهترین خبر برای کادر فنی تیم ملی آزاد خواهد بود. در وزن المپیکی ۹۷ کیلوگرم رضا یزدانی در رده هفتم قرار دارد که با توجه به حضور سعداله یف واسنایدر در رده اول و دوم هر کشتی‌گیری که بخواهد به فینال برسد باید اول از سد یکی از این دو حریف قدرتمند عبور کند. در دسته فوق سنگین ۱۲۵ کیلوگرم پرویز هادی در رده ششم قرار دارد و در رده اول این این وزن گئو پتروشویلی از گرجستان نامش به چشم می‌خورد.

برچسب‌ها:

نظر شما