شناسهٔ خبر: 33338474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گستره‌ای از همزیستی گل‌های شقایق و خار مریم در جاده بهشتی خلخال به اسالم

گستره‌ای از گل‌های شقایق و خار مریم در طبیعت زیبای خلخال به اسالم که توصیف بهشتی دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس- اردبیل/سرویس اجتماعی:  جاده زیبای خلخال به اسالم یکی زیباترین جاده‌های کشور که  با سفره‌ای از گل‌های شقایق و خار‌مریم جلوه‌ای بهشتی و بی‌نظیر در استان اردبیل به‌وجود آورده است.

جاری شدن آبشارهای روان در کنار کومه‌های زندگی اهالی تالش و خلخال در ییلاقات زیبا و پرگل، خستگی تن و جان را پس از ساعت‌ها گشت‌وگذار از تن گرفته و آرامشی خاص به گردشگران می‌بخشد.

چشمه‌های پرآب، حرکت رمه‌های گوسفندان در دامنه ییلاقات، خانه‌های ییلاقی چوبی تلفیقی از زیبایی‌های جنگل، مرتع و کوهستان در کنار هم بی‌نظیرترین خاطرات را برای گردشگران رقم زده است.

 

این جاده زیبا که نقطه‌ آغازین آن خواستگاه گل شقایق و خارمریم و انتهای مسیر 60 کیلومتری آن جنگل‌های بکر و زیبای اسالم است، در تمام چهار فصل دیدنی است.

در زمستان برفی‌اش، سوز و سرمای آن زبان‌زد عام وخاص در کشور است و در بهار پرگل آن شقایش‌هایش آذین بخش طبیعت این منطقه می‌شوند.

پای به تابستان که بگذاری چتر سبز درختان جنگلی و سایه‌سار زیبای مراتع آن دل از هر رهگذری ربوده و ساعاتی آرامش در این جاده خستگی مسیر را از جان می‌گیرد.

 

در پاییز برگ‌ریزش نیز زیبایی چشم‌نواز برگ‌های رنگارنگ درختان تن‌پوشی از زیبایی‌های هزار رنگ خلقت را در مقابل دیدگان گردشگران به نمایش می‌گذارد.

در جاده زیبای خلخال به اسالم مسیری 60 کیلومتری شهرستان خلخال در استان اردبیل را به شهر اسالم در استان  گیلان وصل می‌کند؛ این‌جا بهشتی گم‌شده و تلفیقی از چهار فصل طبیعت را به را‌حتی می‌توان دید درحالی که شقایق‌ها و گل‌های خار‌مریم زیبایی بهاری به دشت‌های خلخال بخشیده‌اند، همچنان در دامن کوه‌های بلند مشرف به گیلان و خلخال سپیدی برف‌ها چشم‌نوازی می‌کند.

 

مسافرانی که از مرکز کشور در جاده خلخال به اسالم درحال گذر بودند در توصیف این جاده و زیبایی‌های آن  همه توصیفی از بهشت گمشده را به زبان آوردند و این سفر خود را خاطره‌انگیز و رویایی عنوان نمودند. گردشگران بسیاری از طریق جاده رویایی خلخال به اسالم و خلخال به پونل وارد شهرستان خلخال و استان اردبیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استان اردبیل در شمال‌غرب کشور با دارا بودن دشت‌های پرمحصول و زراعی و دریاچه‌های طبیعی، آبشارهای مرتفع یکی از مقصدهای گردشگری در ایام تعطیلات فصل بهار و تابستان است.

 

****گزارش: مصطفی مرادخانی****

انتهای پیام/3463/731

نظر شما