شناسهٔ خبر: 33309326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد:

آخر هفته گرم در گلستان/ ورود سامانه خنک از روز جمعه

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان از افزایش دما در گلستان خبرداد و گفت: اواخر هفته سامانه خنک وارد گلستان که می شود که از پیامدهای آن کاهش دما خواهد بود.

صاحب‌خبر -

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: روند افزایشی دما که از روز یکشنبه در استان شروع شده تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امروز دمای گنبدکاووس در گرمترین ساعت به ۴۱ درجه سانتیگراد رسید و شهرهای مینودشت، مراوه تپه، کلاله، اینچه برون دمای 38 درجه را تجربه کردند.

داداشی با بیان اینکه جو آرامی در سطح استان تا اواخر هفته پیش بینی می شود، گفت: از اواخر هفته سامانه خنک از عرض های شمالی وارد استان می شود و روند کاهش دما را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: پیامد این سامانه کاهش دما، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

احتمال آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی گلستان با افزایش دما

لازم به ذکر اسیت که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با صدور اطلاعیه ای ضمن اشاره به بارندگی های اخیر و فراهم آمدن شرایط مناسب رشد پوشش گیاهی و از سوی دیگر گرم شدن هوا، اعلام کرد امکان خطر حریق در عرصه های منابع طبیعی استان دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه آمده است: برای پیشگیری و کنترل به موقع سطح این گونه آتش سوزی‌ها در عرصه‌های مرتعی و جنگلی باید از روشن کردن آتش به هر عنوان در این مناطق و از آتش زدن بقایای گیاهی از سوی کشاورزان خودداری کرده و همچنین پس از پخت و پز آتش ایجاد شده را به وسیله خاک و آب خاموش شود.

نظر شما