شناسهٔ خبر: 33306182 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

۹ حیوان وحشی که جان انسان‌ها را نجات دادند

صاحب‌خبر -

 ما اغلب به حیوانات وحشی را موجوداتی زبیا، اما خطرناک می‌دانیم. اما تاریخ داستان‌هایی از حیواناتی وحشی دارد که جان چندین انسان را نجات داده اند.

 

۱- والی که جان زنی را از دست کوسه نجات داد.

 

 

در سال ۲۰۱۷ یک بیولوژیست دریا در حال شنا در جزایر کوک بود که ناگهان یک وال گوژپشت را دید که درحال نزدیک شدن به او بود. این موضوع عجیب نبود تا زمانی که وال شروع به زدن به زن با سر و شکمش شد. وال تلاش بسیاری کرد تا زن را سوار کله و یا پشت خود کند. زن از این کار وال متحیر و متعجب شده بود تا زمانی که برگشت و پشت سر خود را نگاه کرد و دلیل این حرکات عجیب وال را فهمید. او فهمید که یک کوسه ببری در حال نزدیک شدن به او بوده است.

 

وال تلاش داشت تا زن را از خطر آگاه کند و او را به ساحل هدایت کند. مطابق با گفته متخصصان، وال‌های گوژپشت به شدت از بچه‌های خود در مقابل جانوران شکارچی مواظبت می‌کنند، پس احتمالا حس غریزی وال بوده است که به کمک زن آمده است و او را از چنگال کوسه خطرناک نجات داده است.

 

۲- سگ‌های آبی‌ای که یک پسر جوان را آرام و گرم نگه داشتند.

 

حیوانات وحشی,اخبار جالب,خبرهای جالب,خواندنی ها و دیدنی ها

 

سگ‌های آبی از جمله آرام‌ترین حیوانات زمین محسوب می‌شوند. بعد از این داستان احتمالا شما بیشتر عاشق این موجودات می‌شوید. یک خانواده ۳ نفره کانادایی تصمیم به سفری در طبیعت گرفتند. متاسفانه پایان این سفر به یک تراژدی ختم شد، وقتی که والدین تصمیم به ماهیگری با قایق کردند و پسرشان را در ساحل تنها گذاشتند. قایق چپ شد و والدین غرق شدند. پسر ترسیده بود و نمی‌دانست که چکار کند. پس تصمیم گرفت که خودش را به نزدیک‌ترین شهر برساند و درخواست کمک کند.

 

پس از چندین ساعت پیاده روی، هوا تاریک شد و پسر فهمید که باید شب را تنها در جنگل سپری کند. او به شدت خسته بود و روی زمین دراز کشید. در همین لحظه فهمید که یک چیز‌هایی نرم و پشمالو او را احاطه و گرم نگه میدارند. هنگامی که صبح روز بعد از خواب برخواست از چیزی که در کنارش میدید تعجب کرد. ۳ سگ آبی در کنار او خواب بودند و او را از هوای سرد و دمای زیر صفر آب شب نجات داده بودند.

 

۳- وال سفیدی که یک غواص را نجات داد.

 

حیوانات وحشی,اخبار جالب,خبرهای جالب,خواندنی ها و دیدنی ها

 

مسابقات آزاد شیرجه و غواصی هر ساله برای تفریح و هیجان برگزار می‌شود. در سال ۲۰۰۹ این مسابقات در آکواریوم بزرگ آب سرد واقع در کشور چین در حال برگزاری بود که یکی از شرکت کنندگان پس از اینکه در آب شیرجه زد به علت سردی بیش از حد آب احساس کرد که پاهایش بی حس شده اند و نمی‌تواند آن‌ها را تکان دهد. خوشبختانه "میلا" یکی از وال‌های سفید این آکواریوم او را دید و به سوی او رفت و پای زن را گرفت و او را به سطح آب برد و جان او را نجات داد.

 

۴- شیر‌هایی که جان یک دختر را از چنگال آدم ربایان نجات دادند.

 

حیوانات وحشی,اخبار جالب,خبرهای جالب,خواندنی ها و دیدنی ها

 

در سال ۲۰۰۵ یک اتفاق وحشتناک برای یک دختر ۱۲ ساله اتیوپیایی افتاد. او در حال برگشت به خانه از مدرسه بود که ۴ مرد او را ربودند. ادعا شده بود که یکی از آن‌ها به زور قصد ازدواج با دختر را داشت.

 

پلیس بلافاصله شروع به جست و جو برای یافتن دختر کرد، اما تا آن‌ها توانستند او را پیدا کنند. بالاخره آن‌ها دختر را سالم در جمع سه شیر پیدا کردند! بر طبق گفته قربانی، شیر‌ها به آدم ربایان حمله و آن‌ها را ترسانده و فراری دادند و دختر تا زمانی که پلیس او را پیدا کرد در جمع شیر‌ها بود. زمانی که پلیس دختر را پیدا کرد، شیر‌ها بلافاصله دختر را تنها گذاشته و رفتند.

 

۵- گوزنی که یک مهاجم را ترساند و فراری داد.

 

حیوانات وحشی,اخبار جالب,خبرهای جالب,خواندنی ها و دیدنی ها

 

گوزن‌ها موجودات زیبا و شگفت انگیزی هستند. اما این به این معنی نیست که آن‌ها نمی‌توانند ترسناک باشند! در زمستان سال ۲۰۱۲ یک زن جوان در اوهایو یک مهمانی را در سال ۱ نیمه شب ترک کرد و تصمیم گرفت که تا خانه پیاده برود. در میانه راه بود که توسط یک مرد ناشناس مورد حمله قرار گرفت و مرد مهاجم قصد داشت تا زن را به داخل جنگل بکشاند که یک گوزن که متوجه فریاد‌های زن شده بود به فرد مهاجم حمله می‌کند و او را ترسانده و فراری می‌دهد. این گوزن به صورت ناخودآگاه توانست جان زن را نجات دهد.

 

۶- فیلی که جان یک دختر را از سونامی نجات داد.

 

حیوانات وحشی,اخبار جالب,خبرهای جالب,خواندنی ها و دیدنی ها

 

در سال ۲۰۰۴ در سواحل جنوبی تایلند سونامی شدید و سختی رخ داد. در زمان وقوع حادثه، منطقه مملو از گردشگران و توریست‌های خارجی بود که در حین تعطیلات کریسمس به دیدن این منطقه آمده بودند. در میان افرادی که سعی در فرار از سونامی را داشتند، دختر ۸ ساله‌ای قرار داشت که در حال کشیده شدن به درون امواج بود که یک فیل او را بر پشت خود نهاد و او را به خشکی و جای امن رساند. والدین این دختر که به شدت نگران دختر خود بودند با دیدن او بر پشت این فیل به شدت تعجب کرده و این صحنه را باور نمی‌کردند.

 

۷- گوریلی که از یک پسر کوچک محافظت کرد.

 

حیوانات وحشی,اخبار جالب,خبرهای جالب,خواندنی ها و دیدنی ها

 

در سال ۱۹۸۶ یک پسر کوچک در حال بازدید از باغ وحش بروکفیلد بود که به خاطر شیطنت، ناگهان به درون محفظه مربوط به نگهداری گوریل‌ها افتاد و به خاطر آسیب شدیدی که به سرش وارد شده بود بیهوش شد. "جامبو" یکی از گوریل‌های آنجا متوجه او شد و بلافاصله نزدیک او شد و سعی در کمک کردن به پسر را داشت. سایر گوریل‌ها حالت تهاجمی به خود گرفته و پسر را مزاحم و سعی در صدمه زدن به او را داشتند که جامبو به مقابله با آن‌ها پرداخت و به آن‌ها فهماند که پسر تحت حفاظت او قرار دارد. جامبو تا زمانی که آمبولانس آمد، در کنار این پسر ماند. خوشبختانه پسر با درمان به موقع و لطف جامبو توانست زنده بماند.

 

۸- خرسی که از جان یک مرد در برابر یک شیر محافظت کرد.

 

حیوانات وحشی,اخبار جالب,خبرهای جالب,خواندنی ها و دیدنی ها

 

در بهار ۲۰۱۲، مردی تصمیم گرفت که به طبیعت گردی در جنگل‌های کالیفرنیا برود. همه چیز به خوبی پیش می‌رفت. زمانی که او در حال تماشای یک خرس و توله هایش بود ناگهان یک شیر کوهستانی از پشت به روی او پرید و سعی در زخمی کردن او داشت که خرس به سمت شیر حمله کرد و با شیر درگیر شد. پس از یک مبارزه سخت، شیر بالاخره تسلیم شد و فرار کرد. خرس هم بدون توجه به مرد به مسیرش ادامه داد و مرد نجات یافت.

 

۹- لاکپشت غول پیکر دریایی که زنی را بر پشتش حمل کرد.

 

حیوانات وحشی,اخبار جالب,خبرهای جالب,خواندنی ها و دیدنی ها

 

در سال ۱۹۷۴ یک زن ۶۲ ساله پس از اینکه کشتی او در وسط دریا غرق شد، خود را در وضعیت مرگ و زندگی می‌دید. با این حال او به خاطر یک لاکپشت بزرگ دریایی که برای نجات او آمده بود، نجات یافت. بر طبق گفته‌های این زن، لاک پشت با دیدن زن که در حال غرق شدن بود به او نزدیک و اجازه داد تا زن سوار لاکش شود و او را تا نزدیکی کشتی دیگری رساند و جان او را نجات داد.

 

موضوع شگفت انگیز این است که لاکپشت دو روز کامل زن را بر روی پشت خود حمل می‌کند، با اینکه نیاز بوده است که برای یافتن غذا به زیر آب برود، اما برای نجات جان زن از این کار خودداری کرده است. همچنین شاهدانی که در کشتی نجات حضور داشتند، دیده اند که لاکپشت تا مدتی کشتی را دنبال می‌کرده است تا مطمعن شود که زن نجات یافته است!

 

نظر شما