شناسهٔ خبر: 33303449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هر سال گرایش جوانان و مردم به دین بیشتر می‌شود

امام جمعه قزوین گفت:هر سال گرایش، معرفت و درک مردم و جوانان به دین بیشتر می‌شود و این موضوع را در شب‌های احیا شاهد بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز عید فطر گفت: اگر امسال را با سال گذشته و سال‌های پیش از آن مقایسه کنیم، می‌بینیم که هر سال گرایش، معرفت و درک مردم و جوانان به دین بیشتر می‌شود و این موضوع را در شب‌های احیا شاهد بودیم و باید قدردان آن باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: دشمنان تبلیغات می‌کنند که مردم از دین برگشته اند، اما نباید حرف غلط آن‌ها را باور کرد و تکرار کنیم.

وی اضافه کرد: در مساجد و مراکز دینی هر روز شاهد افزایش حضور مردم و جوانان هستیم که نباید نادیده گرفته شود و تحت تأثیر تبلیغات دشمن سخن دیگری بیان شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به ایام و اتفاقات نیمه خرداد خاطرنشان کرد: جا دارد از دوران مظلومیت اسلام یاد کنیم که امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه سخنرانی کرد و مردم کمی با ایشان در آن دوران همراه بودند و شاید بخاطر نداشتن بیداری کامل جامعه بود که امام (ره) را از ما گرفتند و ایشان تبعید شدند.

نماینده، ولی فقیه در استان بیان کرد: همان زمان نیز انسان‌های آگاه، بیدار و از جان گذشته وارد میدان شدند و زندان رفتند و شکنجه‌ها دیدند و کم کم این بیداری در اقشار مردم نفوذ کرد و این قیام در سال‌های ۵۶ و ۵۷ همگانی و آشکار شد.

وی افزود: وقتی این قیام همگانی شد و مردم نشان دادند منتظر بازگشت رهبر و امامِ در تبعیدشان هستند، دشمن نیز چاره‌ای جز تسلیم و فرار نداشت و دیدیم امام راحل پیروزمندانه بازگشتند و قیام به پیروزی رسید.

حجت الاسلاتم و المسلمین عابدینی اضافه کرد: از آنجایی که امام زمان (عج) امام جهانیان است و قرار است جهان را پر از عدل و داد کند، لازم است در کشور‌های دیگر این قیام پا بگیرد تا ایشان ظهور کنند.

خطیب نماز عید فطر گفت: الحمدالله امروز مقاومت اسلامی را شاهد هستیم که مانند مبارزات زمان طاغوت هر روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) ویژگی‌هایی داشتند که امروز در رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم، اظهار کرد: امام دارای شرح صدر بودند که همه ملت ها، انسان‌ها و مستضعفانی که مسلمان هم نبودند امام راحل برای آن‌ها نیز رهبر و دلسوز بودند و امروز می‌بینیم رهبر ما رهبر مستضعفان عالم هستند و جایگاه رهبری برای مسیحیان و پیروان کتاب‌های آسمانی نیز قابل احترام است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: هر مسلمانی به آن اندازه موفق است که شرح صدر داشته باشد، خلقش تنگ و نگاهش کوته بینانه نباشد، خدا و تقوای الهی را در نظر بگیرد و همه بندگان را مورد مهر قرار دهد، مگر آنجا که خدا فرموده در مقابل کافران محکم باشید، در مقابل منحرفان، متعدیان به بیت المال، کسانی که ظلم، فتنه و ستم می‌کنند با شدت برخورد کنید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: دشمنان خدا باید از شما درشتی و استقامت ببینند و باید وحشت در دل دشمنان خدا بیندازید، همانطور که وظیفه دارید آرامش و اطمینان را برای مستضعفان و بندگان مظلوم خدا تدارک ببینید.

وی افزود: امام خمینی (ره) فقط از خدا خشیت داشت و امروز نیز رهبری همین گونه هستند، امام فقط به خدا تکیه می‌کرد و امروز نیز رهبری همین گونه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: اینکه امام خمینی (ره) بر اساس بصیرت پیش بینی کردند نظام کمونیستی فرو می‌پاشد، در حالی که رهبر شوروی نیز آن را نمی‌فهمید و این بصیرت و آینده نگری که امام از فروپاشی شوروی داشتند، شبیه پیش بینی است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره رژیم منحوس صهیونیستی کردند که در آینده نزدیک چیزی به نام اسرائیل در زمین وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز عید فطر قزوین 

نظر شما