شناسهٔ خبر: 33246520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نگارش بزرگترین کتاب مردمی قدس در خراسان رضوی

با مشارکت گسترده راهپیمایان روزه‌دار روز قدس بزرگترین کتاب مردمی قدس از دلنوشته‌ها و نامه‌های مردم و کودکان خراسان رضوی به‌مردم فلسطین نگاشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، با مشارکت گسترده راهپیمایان روزه‌دار روز قدس خراسان رضوی، بزرگترین کتاب مردمی قدس از دلنوشته‌ها و نامه‌های مردم و کودکان به‌مردم فلسطین نگاشته شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: این طرح با هدف ثبت و ضبط گوشه‌ای از حماسه حضور و فریاد حمایت مردم مسلمان ایران اسلامی از آرمان‌های قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و در ایام بزرگترین خیانت تاریخ با وادادگی عوامل حکومت‌های مرتجع منطقه در معامله قرن انجام شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان ادامه داد: طرح نگارش بزرگترین کتاب مردمی فلسطین با طراحی و چاپ برگه‌هایی با سربرگ روز قدس و با عنوان دلنوشته به‌مردم فلسطین و نقاشی کودکانه با موضوع فلسطین در سراسر استان خراسان رضوی آغاز شد و در روز جمعه و همزمان با روز قدس ادارات کتابخانه‌های عمومی استان با ایجاد غرفه و حضور در جمع راهپیمایان نسبت به‌توزیع برگه‌ها و جمع‌آوری دلنوشته‌های مردمی اقدام کردند.

وی با اشاره به استقبال مردم از این طرح و جمع‌آوری صدها برگه دلنوشته اظهار کرد: در مشهد نیز با دایر شدن کتابخانه عمومی نمادین فلسطین در میدان بسیج طرح نگارش بزرگترین کتاب مردمی فلطسین اجرا شد و با استقبال بی‌نظیر مسؤولان  استان، مردم و کودکان و نوجوانان مواجه شد.

سبزیان از درج دلنوشته به‌مردم فلسطین توسط مسؤولان استان از جمله حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی،حیدرخوش نیت سرپرست معاونت استاندار و فرماندار مشهد، حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان، اکبر شیخ رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور، محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان و اعضای شورای اسلامی اسبق و حال حاضر مشهد و جمعی دیگر از مسؤولان خبر داد.  

وی ادامه داد: دلنوشته‌ها و نقاشی‌های کودکانه مردم علاقه‌مند به آرمان‌های اسلام و انقلاب و قدس شریف به‌صورت کتاب تدوین شده و در مراسمی ویژه رونمایی و در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ نمایشگاه کتاب‌های مربوط به فلسطین و انتفاضه مقاومت و نصب بنر اطلاع‌رسانی و توزیع بروشور معرفی کتاب‌های نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از دیگر فعالیت‌های کتابخانه عمومی نمادین فلسطین در روز قدس بود.

انتهای پیام/ 70051

نظر شما