شناسهٔ خبر: 33215393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ظریف: نتانیاهو که با گنبد آهنین نتوانسته از اسرائیل حمایت کند چطور می‌تواند از چند حاکم عرب حمایت کند

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به چند حاکم انگشت شمار عرب که در کنار نتانیاهو قرار گرفته‌اند، گفت: نتانیاهو نتوانسته با گنبد آهنین خود حتی اسرائیل را مورد حمایت قرار دهد، چطور می‌تواند از این کشورها حمایت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ضمن حضور در راهپیمایی روز قدس در تهران در جمع خبرنگاران درباره پیام امروز گفت: پیام امروز این است که قدس فروشی نیست. قدس نه متعلق به آمریکاست که به اسرائیل ببخشد نه رژیم صهیونیستی می تواند ادعای قدس را داشته باشد.

 

 

وی افزود: قدس متعلق به مسلمان ها و مردم فلسطین است و هیچکس حق ندارد که قبله اول مسلمین را به آمریکا و صهیونیست ها واگذار و یا هر اقدام دیگری کند که باعث خدشه در آرمان فلسطین شود.

 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: باعث تأسف بسیار است که چند انگشت شمار از حکام عربی برای حفظ خودشان و پیشبرد اهدافشان این توهم را دارند که اگر در کنار نتانیاهو قرار بگیرند می توانند به آمال خود برسند.

وی تصریح کرد: نتانیاهو نتوانسته با گنبد آهنین خود حتی اسرائیل را مورد حمایت قرار دهد چطور می تواند از این کشورها حمایت کند.بهتر است که امروز اجلاس سازمان همکاری اسلامی در مکه مکرمه برگزار شده به جای تکرار یاوه هایی که دیشب درباره ایران گفتند و اسرائیل را خوشحال کردند آن کاری را انجام دهند که سازمان همکاری اسلامی برای آن ایجاد شده و آن حمایت از قدس و مردم فلسطین است.

ظریف خاطرنشان کرد: 40 سال روز قدس نشان می دهد که هیچکس این اجازه را ندارد که قدس را از طرف مسلمانان بفروشد. امروز مردم جهان جمع شدند که نشان دهند معامله قرن تبدیل به شکست قرن خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما